Vectorworks to Cinema4D plugin nodig?

Ik heb gezien dat er een plugin is om makkelijk vectorworks en cinema 4D te combineren maar als je van vectorworks naar DFX exporteerd kun je het ook openen en bewerken in cinema 4D (en omgekeert werkt het ook) welke meerwaarde heeft de plugin?

Met de VW to 4D plug in kun je waarschijnlijk net als met de ArtLantis plugin je tekening aanpassen waanneer jij dat wilt. Deze vervolgens middels de plugin exporteren waarbij alle NIET aangepaste delen blijven zoals ze waren en alleen de wijzigingen worden overschreven in je 4D bestand. Dit scheelt natuurlijk heel veel werk. Met de export via .dxf heb je deze plezierige eigenschap niet en moet je bij ieder tekening wijziging je hele scene opnieuw instellen.

Mijn advies…get the plugin. Scheelt dagen werk per project.

gr.

AppleMies

Hoi,

de meerwaarde van de plugin wordt zwaar overschat. |k werk dagelijks met VW en C4D en heb nooit de plugin nodig gehad. Alle onderdelen die ik nieuw of vernieuw in VW, exporteer ik als DXF en importeer ze opnieuw in de scene in Cinema. Ze komen dan op exact de juiste positie terug. Geen enkel probleem. Wel opnieuw je textures aanbrengen, maar ja, dat zou je ook moeten doen als je je object had gewijzegd.

Wat mij betreft : geldklopperij die plugin

grts

Onelab

nogmaals hoi,

even voor de duidelijkheid, ik exporteer dus niet de hele scene opnieuw, maar alleen die onderdelen die in nieuw heb gemaakt of vernieuwd heb.

ene, als je van te voren in VW netjes in classes werkt blijft alles netjes en overzichtelijk!

succes!

onelab

Ik heb begrepen dat met de plugin je zelfs de texturen niet meer allemaal hoeft bij te werken maar alleen de nieuwe delen. In dat geval is de plugin dus wel handig! Zeker met complexe delen. Wel in klassen werken natuurlijk!

[quote:8a80d2de32="onelab"]Hoi,

de meerwaarde van de plugin wordt zwaar overschat. |k werk dagelijks met VW en C4D en heb nooit de plugin nodig gehad. Alle onderdelen die ik nieuw of vernieuw in VW, exporteer ik als DXF en importeer ze opnieuw in de scene in Cinema. Ze komen dan op exact de juiste positie terug. Geen enkel probleem. Wel opnieuw je textures aanbrengen, maar ja, dat zou je ook moeten doen als je je object had gewijzegd.

Wat mij betreft : geldklopperij die plugin

grts

Onelab[/quote:8a80d2de32]

Wat betreft die geldklopperij valt het wel mee. Bij mijn weten zit die er al in in VW 11. En één keer vergeten die klassen en lagen toe te kennen in VW voor export en je hele scene ligt overhoop en kun je alle textures, belichting etc weer opnieuw instellen. Ik weet niet wat hoe het bij jou zit maar één keer zo’n fout maken en die plug-in heb je er dubbel en dwars uit

Oh ja, ik werk ook dagelijk op VW.

gr

AppelMies

[quote:2e0b3f4a5a="atelier argos"]Ik heb begrepen dat met de plugin je zelfs de texturen niet meer allemaal hoeft bij te werken maar alleen de nieuwe delen. In dat geval is de plugin dus wel handig! Zeker met complexe delen. Wel in klassen werken natuurlijk![/quote:2e0b3f4a5a]

Dat klopt ja. Echter de methode van Onelab werkt ook prima. Je moet alleen wel opletten dat je het niet een keer vergeet. met heel complexe projecten wordt die kans heel groot. Met de plugin mag je dat een keer vergeten. Dan zijn alleen de tegevoegde opbjecten nog te updaten met etxtures etc.

gr

AppelMies

Hoi,

met het exporteren van DXF hoef ik de texturen in de bestaande Cinema scene ook niet meer bij te werken. Alleen dat onderdeel dat ik vernieuw of toevoeg. Als je 1 onderdeel wijzigt van vorm of grootte,moet je sowieso de texture opnieuw plaatsen ( of je nu met de plugin werkt of niet, tenzij al je textures alleen maar uit kleur of seamless textures bestaat)
Dus ( aan Argos) : met DXF hoef je niet je hele scene opnieuw te texturen.

En AppleMies, ik snap niet helemaal wat je bedoelt met : " een keer vergeten die klassen en lagen toe te kennen in VW voor export en je hele scene ligt overhoop"

Ik teken alles in classes ( bv: binnenwanden of glas, enz.) en exporteer alleen dat onderdeel dat ik nieuw nodig heb of veranderd heb. Dat staat dus sowieso in de goed classe.

Als het project zeer complex is dan haal ik soms met “copy-paste in place” een speciefiek onderdeel uit de VW scene, plaats het in een nieuwe VW tek, werk het daar bij en exporteer die tekening als DXF naar Cinema. Het komt daar dan op precies de goede plek weer terug

Maar dat werkt niet alleen voor Cinema, maar ook naar andere 3D-applicaties.

Maar goed, ik geloof absoluut dat er meerdere wegen naar Rome leiden en dat de Cinema plugin goed kan werken. Ik zie er alleen de toegevoegde waarde niet van in.

grts

[quote:f3f16b52aa="onelab"]Hoi,

…Ik zie er alleen de toegevoegde waarde niet van in.

grts[/quote:f3f16b52aa]

En dat is je goed recht. Ik geloof dat we er niet uit komen.

Gr

AppleMies

hoi,

nee? dus ik kan je niet overtuigen :cry:

ha,ha. Geeft niet hoor!

ik heb mij deze werkwijze aangeleerd voor de plugin en ben er ondertussen zo aan gewend geraakt.

Werk je op een architectenburo ( AppleMies bedoel ik dan)

grts

Ik HEB een ontwerpburo in Nederland. Ik GA er één opstarten (bijna rond) in Frankrijk en heb nog wat nietsbetekenende ondernemingen al of niet in oprichting. But who cares.............?:wink:

greetz

AppleMies

Ik was zo oneerlijk om de plugin ergens van het internet te vissen (en een legale patch en update), hij doet het helemaal niet. Nou ja half wel, maar een heleboel objecten van de vectorworkstekening zijn afwezig op de nieuwe cinematekening. Ik kan geen logica ontdekken in het overeenkomsten en verschillen tussen de de wel en niet geconverteerde onderdelen. Alle texturen en kleuren zijn wel overgezet, (Niet dat je daar iets aan hebt want ze zijn volledig anders) maar niet de bijbehorende poligons en andere vormen. Ik moet toegeven dat ik een beginnend digitaal 3d-er ben, dus als het aan mij ligt krijg ik graag opbouwende kritiek. Ruut