veel te grote pdf's uit een ps-file

Ik ben nieuw op dit forum, dus spaar me een beetje... :|

Ik heb de volgende vraag;

ik maak uit een Quark bestand een ps.file van een document (printen naar postscript dmv een localhost virtueel printertje)

als ik daarna deze ps. file op de distiller (6.0) gooi, en ik kies voor ‘smallest file size’ dan is hij nog 4 MB. voor de duidelijkheid; de opmaakjes uit dit voorbeeld zijn niet meer dan een a4-tje met 1 of 2 photoshop eps files, wat illustrator epsjes en wat fontjes.
Je kunt nagaan wat er gebeurd als ik kies voor ‘press quality’… inderdaad, dat worden al helemaal onhandelbare bestanden.

Bij mijn vorige werkgever had ik hele handige joboptions; met daarin; e-book, print, press en screen. Deze heb ik ook niet in mijn huidige distiller staan… kan ik deze downloaden? of zijn die joboptions er nog niet voor 6.0? Want bij mijn vorige werkgever is dit gegeven nooit een probleem geweest.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen…

Bij standaard installatie, worden die gewoon in de instellingen map van Distiller geplaatst óók in 6.0. Rijst de vraag: "heb je een officiele versie" en een custom instal gedaan?

Hier zijn bijna geen mensen die nog met Quarkexpress werken, maar desondanks welkom op dit forum. :wink:

4 MB lijkt me niet zo dramatisch. De joboptions staan nog steeds in de distiller, (versie 6) vreemd dat jij ze niet hebt. Je kunt natuurlijk altijd zelf joboptions aanmaken of toevoegen.
Of anders misschien opnieuw installeren ?

Over je Xpress bestand : heb je geen verborgen onderdelen bijv naast de pagina ?
en “crop” je foto’s in Photoshop, ipv in Quark, zodat er geen info wordt meebewaard die je toch niet ziet.

Hoe groot is je posscriptfile eigenlijk?

[quote:03cf87fd8a="EagerB0bNerd"]"crop" je foto's in Photoshop, ipv in Quark, zodat er geen info wordt meebewaard die je toch niet ziet.[/quote:03cf87fd8a]

Dat croppen hoeft niet, want je kan het (volgens mij) bij het distillen ook doe. 8)

Dit probleem heb ik zelf ook gehad, alleen kreeg ik in de 'kleinste stand' files van 36Mb :lol: Ook vanuit XPress.

Bleek dat in de joboptions van Distiller (standaaard?) aan te staan dat de PS file de job-options van Distiller mag overriden (Settings > Edit Adobe PDF Settings > Advanced Tab > "Allow PostScript file to override Adobe PDF Settings’)

Na deze functie te hebben uitgezet waren de bestanden geslonken naar 3,2Mb (hoge resoltutie full-colour meerpagina drukwerk, klopt dus wel)

Succes!

Ik herken het probleem ook! Ik heb van iemand nieuwe settings gekregen en toen was het probleem weg(ondanks dat de oude settings bij de distiller zaten)! Trouwens PDFShrink kan je misschien helpen zolang je het probleem nog niet hebt opgelost.

Wat hierboven staat klopt allemaal wel. Heb je een file die je nog steeds te groot vind dan kun je in Acrobat nog onder het file-menu 'reduce file size' vinden. Daarmee haal je er nog een paar dingen uit. Als het echt klein moet zijn moet je nog kijken of je in de instellingen van Distiller zelf wat zaken kan aanvinken en zo een eigen 'smallest' joboptions-versie maken. In Distiller 6 zitten veel meer opties dan in de oude versies

Thankz Reactor, mijn probleem is opgelost!!

Reactor: geweldig... ik had hetzelfde, maar deze optie had ik idd over het hoofd gezien