Veelvoorkomende vraag (probleem) .avi naar dvd

Probeer een .avi bestand als dvd te branden maar wat ik ook probeer, het lukt niet. Hier de info van het .avi bestand:

694.50 MB
3ivx D4 4.5.1, 640 x 480, Miljoenen
MPEG Layer 3, Stereo, 44,100 kHz
Tijdsduur: 01:25:57.25
Gegevenssnelheid: 1155.66 kbits/sec

Met de volgende programmas heb ik het geprobeerd:
Toast 6.1: na urenlang te coderen loopt het programma vast of knalt hij eruit, ook als ik de .avi eerst bewaar als zelfstandige movie met Quicktime.

ffmpegx 0.0.9s: kan geen video_ts, audio_ts map bekomen, wel een audio en video bestand maar volgens mij ben ik daar niets mee.
Het programma geeft aan bij het einde van het converteren 100% maar geen belsignaal.

IDVD 5.0.1: bij het coderen (vele uren) van de .avi gaat alles goed, alleen als idvd aan het coderen van de .avi audio begint loopt het programma vast juist voor het einde.
Moet ik hier mischien eerst de .avi bewaren als zelfstandige movie met Quicktime en deze in idvd gebruiken?

Alle Quicktime plugins (zie “unsound”) zijn aanwezig en kan zowel de .avi afspelen met vlc als Quicktime.
Zie ik iets over het hoofd bij de instellingen van bovenvermelde programmas of zijn er nog andere programmas waar mee het wel lukt?
Heb grondig het forum doorzocht maar vindt geen oplossing.

[quote:139fba478e="wenkie"]Probeer een .avi bestand als dvd te branden maar wat ik ook probeer, het lukt niet. Hier de info van het .avi bestand:

694.50 MB
3ivx D4 4.5.1, 640 x 480, Miljoenen
MPEG Layer 3, Stereo, 44,100 kHz
Tijdsduur: 01:25:57.25
Gegevenssnelheid: 1155.66 kbits/sec

Met de volgende programmas heb ik het geprobeerd:
Toast 6.1: na urenlang te coderen loopt het programma vast of knalt hij eruit, ook als ik de .avi eerst bewaar als zelfstandige movie met Quicktime.

ffmpegx 0.0.9s: kan geen video_ts, audio_ts map bekomen, wel een audio en video bestand maar volgens mij ben ik daar niets mee.
Het programma geeft aan bij het einde van het converteren 100% maar geen belsignaal.

IDVD 5.0.1: bij het coderen (vele uren) van de .avi gaat alles goed, alleen als idvd aan het coderen van de .avi audio begint loopt het programma vast juist voor het einde.
Moet ik hier mischien eerst de .avi bewaren als zelfstandige movie met Quicktime en deze in idvd gebruiken?

Alle Quicktime plugins (zie “unsound”) zijn aanwezig en kan zowel de .avi afspelen met vlc als Quicktime.
Zie ik iets over het hoofd bij de instellingen van bovenvermelde programmas of zijn er nog andere programmas waar mee het wel lukt?
Heb grondig het forum doorzocht maar vindt geen oplossing.[/quote:139fba478e]

Dat audio en video bestand van ffmpegx moet nog gemultiplexed worden plus er moet nog een dvd structuur aangemaakt worden in ffmpegx, volgens mij zitten er ergens opties voor…

[edit] check deze link even: http://homepage.mac.com/major4/dvd_sub.html

[quote:006485bebd]QuickTime 7 gebruikers: op dit moment is de DivX plugin niet geschikt voor QuickTime 7. Ik adviseer dan ook om deze even over te slaan. De rest van de plugins werken voor zover ik weet goed. DivX heeft aangegeven dat er een andere plugin in de maak is.[/quote:006485bebd]

Komt van de site van Unsound

Ligt het daar niet aan? Dat was bij mij ook de oorzaak in ieder geval.
Ook na het omzetten met Quicktime naar een zelfstandige film knalde Toast er hier uit.

Je kunt ook DVD-Imager van de FFmpegX mpeg2-file een dvd structuur laten maken. Normaal laat je FFmpegX dat meteen doen, maar achteraf is het daar niet zo makkelijk meer mee. Overigens heb je voor films nooit een audio_ts nodig. Mag gewoon een lege map zijn.

Ik gebruik DivxDoctor II om van een .avi een .mov te maken. Dat duurt even. Vervolgens importeer de .mov in iDVD en gaan! Tot nu toe altijd gelukt. (dit heb ik natuurlijk niet allemaal zelf bedacht maar geleerd van de mede-forummers ... :D )

Ok ik ga eerst eens DivxDoctor uitproberen en vervolgens met idvd branden. De plugins van "unsound" zijn die voldoende om moet je nog extras installeren?

Voor je uren aan het hercoderen gaat: welke versie van OS X en QuickTime heb je ?

Versie 7.0 heeft wat problemen gehad met exporteren,
die zijn met de update naar 7.01 opgelost. Wellicht dat
iDVD dan ook minder moeilijk doet.

OS X 10.4.1 Quicktime 7.0.1

Het zou kunnen komen door de 3ivX decoder, het 3ivX team heeft al aangegeven dat de decoder niet 100% werkt onder QT7...

Met Divx Doctor 2 en IDVD is het gelukt. Alleen de beeldkwaliteit valt tegen. (Haperende beelden) Heeft dit te maken dat de originele .avi, NTSC videoformaat is en IDVD codeerd naar PAL videoformaat. En wat als ik in de voorkeuren van IDVD voor NTSC videoformaat kies, maakt dit verschil aan de beeldkwaliteit?

Alvast bedankt voor jullie reacties, wenkie

Idd, dat prog. werkt perfect maar de beelden en geluiden haperen nog meer dan in het .avi bestand...!?

Any solutions for that? Trouwens in het algemeen, hoe krijg je haperende beelden terug naar de meer kwalitatieve.