Venster als Tabblad is OSX?

In OS9 kon je een Findervenster als Tabblad onderaan je scherm wegzetten. Ik vond dat wel handig, paar mapjes naast elkaar, dubbelklikken op bestanden die ik wou openen en de vensters ploffen weer naar beneden. In OSX heb ik zoiets nog niet ontdekt en mis t eigenlijk wel. Voor je het weet staat heel je scherm vol met vensters en dubbele informatie. Tuurlijk, als je dubbelklikt boven in het venster, verdwijnt ie in de Dock en vandaaruit kun je m weer openen. Maar het leuke was nou net dat het venster zichzelf weer wegzet als je iets opent. Is 'r zoiets voor OSX of kijk ik erover heen?

dat mis ik nou ook nog steeds....

OSX 10.4 misschien... :?

[quote:d1feb47c70="FreekMac"]In OS9 kon je een Findervenster als Tabblad onderaan je scherm wegzetten. Ik vond dat wel handig, paar mapjes naast elkaar[/quote:d1feb47c70]

Waarom zet je deze mapjes niet in je dock? met rechts-click of control-click heb je nagenoeg hetzelfde resultaat. niet exact, maar toch.

correctie. zet een alias van je mappen in je dock.

[quote:541257beb9="4iam"]nagenoeg hetzelfde resultaat. niet exact, maar toch.[/quote:541257beb9]

Onder het motto ‘HoeMinderKlikkenEnSchuivenHoeBeter’ en ‘OpgeruimdStaatNetjes’ vond ik juist het fijne van die Tabvensters dat ze met 1klik open en zonder extra klikken/bewegingen weer dicht waren.

wat jullie zoeken is dit : http://www.softchaos.com/products/ws3/pro_tou.html

het is een OSX dock met (o.a.) ingebouwde pop-up vensters (er zitten nog vele andere extra;s in hoor! erg goed progje!)

Yep, dat is iets waar ik wat mee kan! Ga 't morgen op m'n werk proberen (heb thuis OS9). Dat Apple dit soort geintjes er nou niet zelf instopt hè.

gebruik het zelf al erg lang en kan je zeggen dat die pop-ups inderdaad super handig zijn! programmaatje is niet super goedkoop maar support van ontwikkelaars is erg ok!

Misschien is [url=http://www.dragthing.com]DragThing[/url] ook nog een alternatief?

hmmm... ik was ook best fan van het simpele appeltje-haa... ruimt ook lekker op! Behalve bij Adobe, want die doen daar natuurlijk weer niet aan mee... :(