venster anders in Jaguar t.o.v. Panther?

Ik kwam pas screenshots tegen van het printvenster van Xpress. Ik gebruik zelf Jaguar. Zijn de vensters veranderd of is het een andere printdriver(inposition ofzo???) wat ik zag. Geen indrukwekkende vraag maar ik ben er niet minder nieuwsgierig om! Of heeft panther gewoon andere vensters?

Heeft het printvenster van XPress tabbladen??? Die zien er namelijk wezenlijk anders uit in Panther. Ook allerlei knopjes zijn wat bijgeschaaft. Maar waarschijnlijk bedoel je tabbladen. Dat zijn nu kleine knopjes geworden en alles wat zich op het blad bevind heeft een donkere grijze achtergrond. Ik vind het wel mooi!

Ok. hierbij mijn vraag beantwoord. Bedankt Pink Grapefuit!

(ik hebzelf wel de panther cd’s maar jaguar werkt bij perfect en durf niet een stabiel systeem te vervangen)

als je de cd's thuis hebt liggen moet je panther zeker instaleren :D

Moet ik vanaf cd1 opstarten en dan bijwerken (zo ben ik het gewend van classic)? Ik vrees dat er misschien problemen ontstaat met programma's. Beetje het verhaal van xpress update naar 6.1. Was ook geen succes heb ik vernomen!

De vensters in Panther zijn inderdaad wel wat veranderd. Sterker nog, als ik nu op een Jaguar systeem zit, moet ik toch even wennen, omdat het er in Panther allemaal net wat vriendelijker uitziet.

Over het upgraden van een systeem heb ik wel wat negatieve berichten gehoord. Mac OS X kun je het beste altijd vers installeren. Met vers bedoel ik natuurlijk een schone installatie. Zelf heb ik welliswaar ook altijd update over update heen gedaan, zonder problemen. Maar na de verhalen die ik gehoord heb, dat het systeem bijvoorbeeld veel beter zou lopen bij een verse installatie, heb ik wel besloten dat ik dit vanaf nu ook zal gaan doen.

Je zegt dat je bang bent dat progammas niet meer werken, dit is niet helemaal onredelijk. Zelf kwam ik erachter, bij de update van Jaguar naar Panther, dat Toast 5 niet meer werkte. Bij Panther werkt alleen toast 6.Verder geen problemen ondervonden.Alleen zijn er nu inmiddels zoveel updates achter Panther aangekomen dat je nu wel ff bezig bent met installeren! Succes! (het is wel de moeite waard, Panther draait een stuk soepelder dan Jaguar.)

ik weet nu natuurlijk niet of dat jij soms ook nog een os9 systeemmap hebt staan op je hd, maar bij mij loopt toast 5 als een treintje in panther...

Ja, dit is wel het geval. Ik gebruik ook nog een classic omgeving. maar dit staat op een andere schijf dan waar Phanter opstaat. ??? werkt toast 5 wel in Phanter? Dit is nieuw voor mij.