Venster blijft Blauw bij het opstarten

ik weet niet wie mij kan helpen.. maar mijn beeld bijft blauw bij het opstarten. Gister was er nog niks aan de hand, tot dat ik m'n bureaubladachtergrond veranderde. daarna reageerde alles heel langzaam dus besloot ik te herstarten maar toen begon dit..

Iemand die kan helpen? of een oplossing heeft?
Alvast bedank.

Nog eens een paar keer proberen en als het dan nog niet lukt je systeem cd-rom invoeren en opstarten met de c ingedrukt.

Jah daar was ik al weer mee bezig :)

Maar bedankt voor je reactie

:x :x goed...

dat werkte niet…

10.4 opnieuw geinstalleerd.. Maar na het opstart scherm blijft het scherm blauw.

Ik wil het niet opnieuw installeren en daarbij al m’n bestanden wissen!

Heb je al geprobeerd de finder prefs (com.apple.finder.plist) te verwijderen?

hoe kom ik daar als ik niet eens bij m'n prefs. kan komen?

'k kom m’n hele systeem niet in

Volgens mij is er iets met de Findervoorkeuren misgelopen. Heb je nog een andere computer? Dan kan je je iMac daarop aansluiten met een Firewirekabel. Dan start je je iMac in Firewire-mode op met de T-toets ingedrukt. Zo verschijnt je Mac op het scherm van die andere computer als een externe harde schijf. Ga nu naar je persoonelijke user-Bibliotheek/Preferences en gooi het bestand com.apple.finder.plist in de prullenbak en maak die leeg. Koppel de Mac terug af (eerst afzetten) en start dan gewoon terug op. De Mac zal nu (als het goed is) een nieuwe finder.plist aanmaken en opstarten. Veel succes.

:D jah dankje.. daar was ik al mee bezig het gaat al weer goed

Volgens mij kan je ook vanaf cd opstarten, de installer afsluiten en op de harde schijf zoeken waar com.apple.finder.plist staat en 'm dan wegsmijten. Of kan dat tegenwoordig niet meer? Het zou wel handig zijn. Heb je geen tweede Mac of externe hd nodig.

Volgens mij een typisch geval voor "applejack". Als je het nog niet hebt, zou ik het gauw downloaden/installeren voor eventuele herhalingen. http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/19596

Opstarten met de shift toets ingedrukt. (let op: duurt ff) Als dat werkt laat maar weten...

[quote:633bcb06b6="arneblk"]Opstarten met de shift toets ingedrukt. (let op: duurt ff) Als dat werkt laat maar weten...[/quote:633bcb06b6]

Ik heb dit probleem ook weleens,
zoals door arneblk omschreven;
-opstarten met shift ingedrukt, duurt idd effe… je mac zal opstarten in Safe Mode…
-zodra de mac is opgestart, leeg je je prullenmand…
-weer herstarten, duurt als het goed is weer langer dan normaal…
nu zou alles weer moeten werken…

succes

:) dank je wel...

maar het zit al weer goed :smiley:

....en hoe heb je het opgelost? (Dat geeft dit draadje nl. een meerwaarde) :)