Venster inklappen gelijke Systeem 9, maar nu in OS 10(.3)

Een van de handigste wijze van handelen op het aloud Systeem 9 is het dubbelklikken op de titelbalk zodat het venster inklapt en je even 'iets' kunt doen op het bureaublad waarover het betreffende venster valt.

In OSX wordt dit - het dubbelklikken op de titelbalk - opgelost met het plaatsen van het venster in de dock (tenzij je het uitgeschakeld hebt). Maar dat wil ik helemaal niet; ik wil mijn venster kunnen inklappen precies zoals ik gewend was in Systeem 9. De Appeltje-H-combinatie is welzeker handig, maar ook niet altijd ideaal, zeker niet als je een venster wil dichtklappen om naar een ander venster in hetzelfde programma te gaan.

Weet iemand een programma die dit kan bieden in OS 10(.3)?
Overal gezocht, maar tot heden gefaald. Zelfs de download-sectie op Apple.com zelf heeft geen oplossing kunnen bieden.

Waarom niet gewoon Exposé gebruiken ? Dit loste bij mij dit probleem volledig op.

Het blijft een van de mooiste functies die Apple er ooit heeft in geduwd

Dat is een snelle reactie...

Een aardig alternatief, ik geef toe, maar als je even snel onder een venster wezen moet, is het handiger te dubbelklikken op het betreffende in-de-weg-staande-venster dan op zoek te gaan naar de toetscombinatie van Exposé.

En afhankelijk van welke ‘vorm’ van Exposé je gebruikt, moet je eventueel ook nog het object dat overlapt werd aanklikken om naar voren te halen.

Ik noem dat in mijn geval en bij mijn manier van handelen; ‘niet handig’.

Bedoel je dit? http://www.unsanity.com/haxies/wsx/

Ik heb expose zo ingesteld dat ik met een beweging naar mijn scherm rechtsboven ik een overzicht krijg van al mijn apps..... erg makkelijk en sneller als een applicatie 'inklappen' en weer 'uitklappen'.

Maargoed smaken en werkwijzen verschillen natuurlijk.

bij mij is rechtsboven alle vensters opzij en volledig beeld van het bureaublad. linksboven is overzicht van alle vensters. rechtsonder is geloof ik de screensaver.

met die plaatsen bedoel ik de hoeken van het scherm… expose werkt perfect hoor!

[quote:cc56175806="Tristan"]Bedoel je dit? http://www.unsanity.com/haxies/wsx/[/quote:cc56175806]

Kweet zeker dat Aiko dat inderdaad bedoelt…

Ik ook. Spijtig krijg ik 'm alleen niet werkend...

[quote:333d002b1b="Aiko"]Ik ook. Spijtig krijg ik 'm alleen niet werkend...[/quote:333d002b1b] wat lukt er niet?

je moet eerst de ape manager downloaden en instaleren en daarna de .ape in de map application enhancer in de library van je systeem gooien en ff uitloggen en weer inloggen :slight_smile: er zit ook een readme bij hoor :smiley:

En wat is de beperking als ik die 10$ niet betaal? 30 dagen ofzow? kan het zo 1-2-3 even niet op de site vinden..

Ik heb keurig gedaan wat ik doen moest. Maar geheel welwillend is het niet. De meeste inklapmogelijkheden werken wel - bijvoorbeeld het Appeltje-toets tweemaal indrukken, of Appeltje-M -, maar het dubbelklikken op de titelbalk werkt nou uitgerekend net niet... (zucht)

De beperking is geloof ik dat na drie uur het niet meer werkt en je opnieuw moet inloggen.