Vensters allemaal dezelfde grootte

Beste mensen,

Al enige tijd loop ik tegen het feit aan dat elk " finder " of enig ander application venster dat ik open, vaak klein opent. Het groene knopje geeft niet gelijk een schermvullend venster. Met slepen en uitrekken kom je een eind maar dit is vaak maar tijdelijk.

Voordat ik boze reacties krijg: Ik heb eerst gezocht maar het antwoord om het Finder venster te openen instellingen neer te zetten en weer te sluiten zodat finder deze onthoud werkt niet.

Dus als iemand weet of er een apple script of automator script is dat alle vensters van zowel finder als programmas schermvullend kan maken…ben ik heel blij.

Groet,

Bas

Dat is typisch iets voor een switcher (niet negatief bedoeld hoor). Onder Windows ben je gewend dat alles altijd volledig schermvullend weergegeven wordt of kan worden. Apple denkt daar anders over, en maakt vensters zo groot als de informatie die daarin staat. Zo heb je dus zelden een programma open dat het hele scherm in beslag neemt, en kun je makkelijk heen en weer schakelen tussen de programma's.

Ik ben jaren geleden ook geswitched, en het is even wennen maar zeker niet storend.

Klopt. Erg storend in Quicktime player als je je film schermvullend wil bekijken. Is er trouwens een oplossing voor?

[quote:9ae0b15396="kwispel"]Klopt. Erg storend in Quicktime player als je je film schermvullend wil bekijken. Is er trouwens een oplossing voor?[/quote:9ae0b15396]

Ofwel gebruik je VLC media player, ofwel ga je (betalend) over op Quicktime Pro.

QT schermvullend maken? Command+F

michelvdb, bij mij werkt het echt niet op 10.3.9 en QT Player 6.5.2

[quote:7337ef5001="kwispel"]michelvdb, bij mij werkt het echt niet op 10.3.9 en QT Player 6.5.2[/quote:7337ef5001]

Pro-versie vereist!

Yep. :lol:

[quote:9b48af6bb9="kwispel"]Klopt. Erg storend in Quicktime player als je je film schermvullend wil bekijken. Is er trouwens een oplossing voor?[/quote:9b48af6bb9] Hier bestaat een applescriptje voor [url]http://www.steelskies.com/osx/[/url]

Heb het zelf nog niet getest en het werkt blijkbaar niet onder Tiger