veranderd itunes namen?

ik was wat aan het kijken op m'n ipod (+verborgen mappen) en ik kwam een liedje tegen dat ik helemaal niet herkende (boven) en ik zocht in mijn music folder en vond het hetzelfde liedje maar met een helemaal andere naam: [img:72c101dc53]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=7023[/img:72c101dc53] weet iemand hier een verklaring voor?

(100ste post :smiley: )

Je kunt in de voorkeuren van iTunes aangeven dat iTunes zelf de naamgeving van de bestanden verzorgt. Elk bestand krijgt dan als naam de titel van het nummer, voorafgegaan door de volgorde van het nummer in het album. En als het album uit meerdere CD's bestaat kun je ook nog aangeven dat elke CD een eigen volgnummer heeft. Alle nummers van een album komen vervolgens in een map te staan die de naam heeft van het album. En alle albums van een artiest komen in een map te staan die de naam heeft van die artiest.

Maar als ik kijk naar de namen in jouw verborgen mapje lijkt het erop dat je die instelling niet gebruikt.

zie de onderste is door itunes beheert

de bovenste zijn de files op de ipod…
dus ik begrijp niet hoe dat dat komt

Misschien gebruikt de iPod dan de originele bestandsnamen? Het is in principe een gesloten systeem, dus welke bestandsnamen gebruikt worden zou eigenlijk niets uit moeten maken.

maar dat is het enige (dat ik weet) dat verandert is...

iTunes leest de ID3 Tags en gebruikt die om zn liedjes te benoemen, alleen als een liedje geen ID3 Tag heeft dan gebruikt ie gewoon de normale filename!

Ik zag het eigenlijk in het begin meer als een beveiliging ofzo, want voordat die update er was deed hij dat nog niet, nu wel. Ik denk dat veel mensen gebruik maakte van explorer > zoek file > copy paste naar desktop op een andere computer. Op deze manier is dat lastig zoeken, alhoewel je wel op detail weergave kan zien :o

maar dat slaagt toch nergens op want het heeft wel een ID tag want anders kan itunes de namen van de liedjes en alle andere info toch nergens kwijt (misschien zit het wel in de database van itunes maar als je een liedje voor het eerst toevoegt gebruikt hij de informatie uit die tag om de file een naam te geven ibn itunes