Veranderen van de bitrate van een MP3 - Welk proggie kan ut?

Ik heb in iTunes gekeken naar een mogelijkheid om van een bestaande MP3 die bijv. 160 als bitrate heeft deze te veranderen in 128!

Voorheen had ik een programma welke onder Windows werkte, maar ik benieuwd of er ook iets voor OS X 10.2 (gaat uiteindelijk toch de voorkeur naar uit) is. Of is het toch mogelijk is met iTunes?

Verder zou ik ook graag de optie willen hebben om bestaande MP3's te "verknippen" (editten). Ik gebruik vaak fragmenten van bepaalde nummers in bijv. een website of presentatie.

Je zult je afvragen waarom ik die bitrate naar beneden wil hebben van enkele nummers, maar dat komt omdat ik een DVD speler van Philips heb die alleen maar bepaalde bitrates pikt om af te spelen.
Een paar speelt hij niet af, waaronder een bitrate van 160.

Is hiervoor een allround programma wat het bovengenoemde kan uitvoeren? Ik ben zeer benieuwd, want ik zit nu even helemaal vast.

Het zal toch niet zijn dat ik terug moet naar mijn Windhooskast en deze ten einde raad moet opstarten voor deze opties…

Groet Jeroen. :frowning:

Wel ik gebruik voor het editten soms [url=http://www.tcworks.de/home/content/en/PRODUCTS/Application/Welcome/render_main]Spark[/url] Hier mee kan je knippen en veel veel meer en ook de bitrate aanpassen. Spark ME is de gratis versie

Dank je MacAttack, ga ik eens uit proberen.

gr. Jeroen.

Je kunt ook iTunes zelf daarvoor gebruiken. Zet in de Voorkeuren bij importeren een andere bitrate bv. 128 kBs, selecteer je muziekbestand(en) en ga naar Menu "Geavanceerd>Converteer selectie naar MP3. iTunes maakt nu een nieuwe mp3 in de andere bitrate! :D

Maar geen editting :-)

Het dure Peak kan echt alles op editing gebied. Met duur bedoel ik ook echt duur!! Geloof € 712 voor de standaart versie. Er is ook een Limited Edition (goedkopere versie) Die zit dacht ik gratis bij Jam (en die moet je wel weer kopen samen met Toast 5.0)

Dennis

Bij de MacFan 43 tippen ze [b:4e07d107fc]Cacophony[/b:4e07d107fc] (shareware, $25) als een goede editor, het staat ook op de CD, zelf nog niet uitgeprobeerd helaas.