Verbinden MBA met imac en aanschaf

Hallo,

Van de week ging mijn trouwe witte 24" imac kapot. E.e.a. geprobeerd (allerlei opstart key combi’s en vervangen HD), maar mocht niet baten. Er moet een andere komen.

Ik wil morgen met mijn apple app een 27" imac bestellen zonder voet (ik meld dat even voor het geval iemand zegt dat die ergens in de aanbieding zijn ofzo). Ik heb wat programma’s alleen op mijn MBA staan die ik tot nu toe via schermdeling op de witte imac benaderde. Met de nieuwe imac kan dat dan toch met een kabeltje? Mijn vraag is welke kabel? Daarbij moet ik ook elke keer mijn netsnoer van de MBA aansluiten. Daar wilde ik dus een tweede van bestellen om die dan op mijn thuiswerkplek te laten liggen (ik moet telkens onder het bureau kruipen om aan te sluiten). Of is er wellicht een soort dock, waar ik dan de MBA in kan zetten zodat ik direct via de imac kan werken met daarbij mijn oude toetsenbord (met numeriek gedeelte).

Eigenlijk is mijn vraag hoe een efficiënt samenspel te hebben met de nieuwe imac en de MBA (overigens komt de nieuwe imac in de woonkamer aan de muur en gaat de imac van de woonkamer naar werkkamer, maar dat is volgens mij dezelfde (late 2012 27", zo’n dunne rand).

Dank voor reactie!

Dat kan toch gewoon via een LAN (al dan niet bedraad)?

Zal dan niet bedraad zijn, MBA heeft geen ethernetaansluiting, of begrijp ik het dan verkeerd?
In de oude situatie deed ik het met schermdeling, maar dat had geen heel lekkere beeldkwaliteit en een vertraging…

http://support.apple.com/en-us/ht3924

Ooohhhhh… je bedoeld zoiets:
http://landingzone.net

Als je de iMac 5k op het oog hebt dan gaat dit niet werken. Als je de niet-5k versie op het oog hebt dan zal alles via Thunderbolt moeten en heb je dus een Thunderbolt kabeltje nodig (je MBA moet dan ook Thunderbolt ondersteunen). Wil je het met je oude iMac doen dan heb je een kabeltje nodig met mini-DisplayPort stekkers aan beide zijden.

Thunderbolt kabel met nieuwe niet 5k imac en laatste MBA, dat moet dus lukken.
Wil alleen via losse toetsenbord (incl nummeriek) de MBA bedienen op het imac scherm, liefst met MBA dicht.
Had hier al eerder topic over gestart, maar speelt nog steeds.

Straks eens langs de applewinkel…

Dat werkt m.b.v. een thunderbolt kabel. Je gebruikt je iMac dan als extern scherm.

Thunderboltkabeltje werkt inderdaad als een speer (moest wel ff uitvogelen dat je programma’s van links naar rechts van de MBA naar de imac moet brengen). De MBA kan inderdaad alleen dicht tijdens het werken als hij aan de netspanning is aangesloten.

Nu dit werkt toch maar 5K imac (die dus niet als tweede scherm via thunderbolt aangesloten kan worden) besteld voor in de woonkamer :slight_smile: