Verbinding beveiligd wireless netwerk HvU

Het volgende bericht was te vinden op het intranet van mijn opleiding:

[quote:610c59c788]De HvU biedt studenten een beveiligd wireless netwerk aan, HvU Wireless. De beveiliging is op basis van van het IEEE 802.1x protocol.

Om met je notebook verbinding te kunnen maken met een dergelijk beveiligd netwerk heb je cliëntsoftware nodig. Voor HvU Wireless is dat: SecureW2 eap-ttls, versie 2.0.0 Software kun je vinden op \j-stud01wireless of downloaden via www.alfa-ariss.com
(software is gratis)

Na installatie configureer je de client en de eigenschappen voor het nieuwe HvU Wireless.[/quote:610c59c788]

Deze cliëntsoftware werkt echter alleen onder Windows. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan ik een verbinding maken met de standaardopties in MacOSX? Is er anders een alternatief?

Bedankt!

[quote:9acffef9e2="dodo"]Het volgende bericht was te vinden op het intranet van mijn opleiding:

[quote:9acffef9e2]De HvU biedt studenten een beveiligd wireless netwerk aan, HvU Wireless. De beveiliging is op basis van van het IEEE 802.1x protocol.

Om met je notebook verbinding te kunnen maken met een dergelijk beveiligd netwerk heb je cliëntsoftware nodig. Voor HvU Wireless is dat: SecureW2 eap-ttls, versie 2.0.0 Software kun je vinden op \j-stud01wireless of downloaden via www.alfa-ariss.com
(software is gratis)

Na installatie configureer je de client en de eigenschappen voor het nieuwe HvU Wireless.[/quote:9acffef9e2]

Deze cliëntsoftware werkt echter alleen onder Windows. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan ik een verbinding maken met de standaardopties in MacOSX? Is er anders een alternatief?

Bedankt![/quote:9acffef9e2]

Zie hier mijn post! Ik ben er nnog niet uit, vanwege een verlopen certificaat. Heb ondertussen al ruzie gemaakt met de ‘ICT-helpdesk’.

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=28461

Het is, als je geen last hebt van verlopen certificaten, een kwestie van een 802.1X verbinding maken via je internetvoorkeuren (Klik op je airporticoon en kies Open internetverbinding). Bij het item 802.1X vul je je wachtwoord en je username in het kiest bij (in mijn geval) bij Wijzig configuraties bij Stel in… de TTLS-cntrole PAP in. That’s it als het goed is!

Nu maar hopen dat bij jou de certificaten niet verlopen zijn!

Succes emee en groeten,

Aljo

Ps. Laat even weten als het gelukt is, ben zeer benieuwd!

Ben ik even blij dat mijn iBook het gewoon doet op school..... 8) [MBO-ICT-BOL4@KW1C]

Ik zou dit ook voorleggen aan de helpdesk en anders naar je afdelingsdirecteur gaan.

Zoiets hadden wij op de Hogeschool in Den Bosch ook gedaan toen intranet niet meer werkte met FireFox, maar alleen met IE6. 8) (en het had geholpen :wink: )

Ik zit op de HvA en bij mij op school moeten de Windows gebruikers ook SecureW2 gebruiken. Met OSX heb je niets extra's nodig.Ik weet alleen niet precies hoe het is ingesteld bij mij :innocent:

Ik had mijn Powerbookje even aan een klasgenoot gegevn die mij binnen een paar tellen op het netwerk zette, incl. automatische proxy. Ik kan je dus helaas niet verder helpen.

Nog even dit oude topic uit de diepte gevist...

Ik heb intussen Panther geinstalleerd op m’n PoBo ‘Lombard’. Ik kan dus geen airport inbouwen oid. Daarom heb ik zo’n Dlink DWL-122 USB-dongle gekocht.

So far, so good. Thuis gaat draadloos picobello, maar op het universiteitsnetwerk (Freeband, precies hetzelfde als op de HvU) moet ik inloggen met 802.1x.

Dat 802.1x zou moeten worden ingesteld vanuit het Airport-menu in de balk naast de klok. Het Airport-menu’tje verschijnt niet. Ik heb wel een dergelijk dingetje van D-Link, maar daarmee kan ik niet direct de internetverbinding configureren. Als ik handmatig het internetverginding-programma start, kan ik zo’n 802.1x verbinding kiezen. Alles invoeren, maar [i:b7769dc033]niet het nietwerk kiezen[/i:b7769dc033], terwijl het er wel gewoon zou moeten zijn. (de pull-down blijft daar gewoon leeg). In het Dlink-voorkeuzepaneel kan ik het netwerk (RUG-FN2) wel zien (80%), maar vraagt 'ie om een WEP-code.

Weet iemand of ik ergens iets niet helemaal goed heb gedaan? Wachtwoord en login zijn correct, dat is al gechecked. Volgens mij zit 't 'm in dat ik geen netwerk kan kiezen in dat internetverbinding-programma?

Weet iemand de oplossing? Heb ik soms een kaartje gekocht die niet compatible is? (welke zou dat dan wel zijn???)