"Verbinding": sommige sites wel, anderen niet!

In een notedop:

Ik heb VPC geinstalleerd en het internet werkt wel, maar ik krijg wel een melding (die ik te snel heb weggeklikt :wink: )

De meeste sites doen het gewoon op de mac, maar degene waaraan ik wil werken nu net weer niet. Wat schetst mijn verbazing? Op VPC doet ie het wel gewoon! Terwijl ze beide van één enkele netwerkverbinding (automatic en via airport) gebruik maken…

Wat nu? Ik weet niet eens waar ik moet beginnen.

Ow, ik zie nu dat alle sites op betreffende server het op de mac niet doen en op vpc wel.

EDIT : het zit alleen in Safari :x (Firefox doet het wel)
EDIT2: en nu ook DreamWeaver wil niet meer

… AAAAARRRRGGGHHH :x :x

Ik heb hier het zelfde probleem.

[quote:69e01a1824="imaccer2"]Ik heb hier het zelfde probleem.[/quote:69e01a1824] Serieus?

Hemellief, nu werkt alles behalve DreamWeaver!! Ik snap er geen bal meer van…

Hellup!

Ik heb dat probleem ook eens gehad met m'n chello verbinding... sommige sites wel, en sommige niet. ik kwam er gelukkig nog achter toen de monteur er nog was, die belde met een helpdeskmedewerker. (maar dan een die er wel verstand van heeft ! ) En ik moest toen wat DNS servers toevoegen aan mijn internet instellingen ik weet niet welke profider je hebt, maar bij mij was naar het instellen van deze servers het probleem meteen opgelost !

[quote:7a030fb2ac="pascal75"]Ik heb dat probleem ook eens gehad met m'n chello verbinding... sommige sites wel, en sommige niet. ik kwam er gelukkig nog achter toen de monteur er nog was, die belde met een helpdeskmedewerker. (maar dan een die er wel verstand van heeft ! ) En ik moest toen wat DNS servers toevoegen aan mijn internet instellingen ik weet niet welke profider je hebt, maar bij mij was naar het instellen van deze servers het probleem meteen opgelost ![/quote:7a030fb2ac]

Maar het zit dus niet in de verbinding… Want met firefox lukt het wel en met IE op VPC lukt het ook. Safari werkt imiddels ook (na een reset en herstart)

Alleen Dreamweaver wil nog steeds niet… en die deed het eerst wel (intussen dus niets aan veranderd)

Typ eens de naam van een site in die NIET werkt, gevolgd door "/?"... (zonder aanhalingstekens)

[quote:aa121f1dec="Night"]Typ eens de naam van een site in die NIET werkt, gevolgd door "/?"... (zonder aanhalingstekens)[/quote:aa121f1dec]

De hele Airport verbinding lag er nu weer uit! Wat is er vredesnaam aan de hand. Echt logica nul!
Met network diagnoistics loopt het weer…

en weer niet… Airport lampje brand groen, maar de mac ziet 'm niet…

en weer wel…

Complete chaos… :cry:

Het is dus een gammele verbinding, da’s nu wel duidelijk.
Met Trabsmit kan ik wel ftp verbinding krijgen, met DW niet…

Er wordt iets geroepen van Virtual Switch als ik VPC op wil starten?

Kan dit verband hebben met de problemen die ik nu ondervind?

Als ik Network Diagnostics doorloop dan heb ik halverwege het proces weer verbinding. Maar als ik het proces afmaak dan zegt ie: geen verbinding, maar ik heb wel internet… Rara hoe kan dat?

Met welke sites werkt het niet?

Ik heb namelijk ook het probleem met de sites www.volkskrant.nl enm www.kras.nl

het moet iets te maken hebben met mijn router

in dit http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=73277&highlight= draadje heb ik aangegeven welke harware ik gebruik…

Waar zijn DNS servers voor? Ik heb in mn instellingen van mn router gekeken en daar zie ik alleen DDNS staan en dan moet je een site selecteren een een gebruikersnaam en wachtwoord invullen…