Verbinding valt plotseling weg

Soms valt mijn internetverbinding zonder verklaring weg. Dit staat er dan in het logfile:

Jun 30 20:07:28 localhost kernel: UniNEnet::monitorLinkStatus - Link is down.
Jun 30 20:07:32 localhost configd[89]: posting notification com.apple.system.config.network_change
Jun 30 20:07:32 localhost configd[89]: executing /System/Library/SystemConfiguration/Kicker.bundle/Contents/Resources/set-hostname
Jun 30 20:07:32 localhost mach_init[2]: Server 0 in bootstrap d03 uid 0: “/usr/sbin/lookupd”: exited as a result of signal 1 [pid 221]
Jun 30 20:07:32 localhost lookupd[665]: lookupd (version 324.2.1) starting - Wed Jun 30 20:07:32 2004
Jun 30 20:07:32 localhost set-hostname[670]: setting hostname to Normandy.local

Het probleem zit echt bij de Mac. Er staat ook een PC op dezelfde ADSL aansluiting (Breedband plus van zonnet) en als de Mac niet langer wil doet de PC het nog prima. Zelfde verhaal voor een Powerbook G3, ook die doet het prima als de Dual G4 deze foutmelding geeft.

Zou het een probleem met de ethernet poort kunnen zijn? Wie heeft er ideeën?

Bedankt,

Jan

zie ook http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=21456

Dat draadje gaat over een ander probleem.

Jij hebt last van een ADSL verbinding die uitvalt. Mijn ADSL verbinding blijft open, dat weet ik zeker omdat de twee andere computers gewoon het internet op kunnen.

Ik heb last van een ethernetverbinding die uitvalt (althans dat vermoed ik).

Jan

Sinds kort heb ik een soortgelijk probleem. Plotseling kan ik geen verbindingen meer maken: of het nu Internet is of e-mail of software update. De andere Macs in het airport netwerk hebben geen enkel probleem dus het ligt aan deze iMac (OS 10.3). Als ik e-mail probeer binnen te halen krijg ik de melding dat de betreffende poort geblokeerd is (143 of zo?). Tot dusver kan ik het alleen met een herstart oplossen, opnieuw inloggen is onvoldoende. Ik word er behoordlijk radeloos van en denk erover het systeem maar opnieuw te installeren, hoewel ik daar erg tegen opzie.