Verbinding valt steeds weg, maar toch niet helemaal...

Okee, wellicht een wat onduidelijke titel, maar ik wist niet hoe ik het anders in een paar woorden neer moest zetten.

Ik heb last van het irritante verschijnsel dat ik steeds mijn Internet verbinding kwijt lijk te zijn. Mijn browser kan geen pagina meer vinden, Dreamweaver en mijn FTP programma doen ook niets meer. Ook e-mail komt niet meer binnen. Toch geeft mijn OSX “Network Utility” aan dat er zo nu en dan nog een pakketje binnen komt. Ik krijg echter nergens verdinding meer mee. Herstarten van mijn Mac is dan nog de enige oplossing.

Ik heb geen flauw idee waar ik het probleem moet zoeken, dus ALLE suggesties om zaken of instellingen na te lopen zijn welkom, ik wil gewoon een continu verbinding houden, temeer omdat ik een script heb lopen dat iedere 5 minuten mijn forum bijwerkt.

Welke provider heb je? Ik heb een aantal maanden geleden een enorme last bij @home gehad. Lijkt een beetje op jou problemen, ik krijg een heel langzame verbinding (zeg maar net voor de 60 seconden timeout gaat er iets laden, met 3 bytes/seconde). Herstarten werkte enigszins (soms wel, soms niet). Uiteindelijk lag het aan het probleem dat wij redelijk ver van het kastje zitten waar de kabel naartoe loopt en iemand, kennelijk, voor ons de hele verbinding aftapte voor de mensen die achter hem/haar zaten (o.a. ik dus!).

Het probleem is helaas echt mac gebonden. Mijn modem blijft prima knipperen (de ledjes dan). Bovendien heb ik het probleem niet als ik de netwerkkabel meteen aan mijn iBook hang. Normaal gesproken hangt mijn iMac aan de netwerkkabel en share ik mijn Internet verbinding daarop zodat ik via Airport met mijn iBook ook kan Internetten. Op een gegeven moment doen ze het dan beiden niet meer. Lijkt wel een DNS probleem ofzo, de verbinding staat namelijk nog wel, kan alleen helemaal niks meer vinden. Lopende zaken (downloads) lopen namelijk wel door tot ze klaar zijn. :-?