Verbinding valt weg.

Ik werk op een Mac G4 met systeem 10.4.8. ik heb een draadloze internetverbing via airport. Als mijn internetverbinding een tijdje aanstaat zonder dat ik achter de computer zit, dus er is geen activiteit dan valt mijn verbinding weg. De enige manier om weer verbinding te krijgen is door mijn computer te herstarten.

Weet iemand waar dit mogelijk aan kan liggen?

Hmm,

Ik had precies hetzelfde probleem.

Als mijn harde schijf in sluimerstand ging,
klapte mijn internet er ook uit.

Misschien eens proberen je schijf niet te laten sluimeren.

Suukses!

lijkt me niet zo moeilijk hoor......

ga naar netwerk en zet ‘locatie’ op automatisch…en kijk even onder opties
daar moet de boel ook goed staan…

[img:98b82074e3]http://img108.imageshack.us/img108/3214/afbeelding2my2.png[/img:98b82074e3]

en dan even op[color=red:98b82074e3] PAS NU TOE [/color:98b82074e3] drukken en klaar is…

Ook even kijken in de Airport Admin Utility onder de tab 'Internet'. Daar staat een optie 'Always stay connected'. Daar onder staat "Connect whenever necessary'. En daarin zit 'Disconnect if idle after 1 sec.,5sec., 10 sec. etc. tot 'Never'.

Als je ‘Always stay connected’ aanvinkt, dan gaat de verbinding vaak toch weg wanneer
je een dynamisch adres hebt. Wanneer de ISP dit nl.wijzigt, ben je niet meer verbonden
en dan moet je de AE (+modem) even herstarten (Stroom uit/aan) want ‘op eigen kracht’
vindt hij de ISP dan zomaar niet.

Bij de instelling Disconnect… verdwijnt (bij sluimer van de mac,en dus idle) de verbinding naargelang de tijd die je instelt, maar na die sluimer zoekt de mac direct het netwerk en vindt het ook.
Dat is athans mijn situatie.
Ik een dynamisch adres en 4u. DHCP lease. Speedtouch Home.AE. Scarlet-België
Hoe het bij een vast IP-adres gaat, weet ik niet.