Verbonden met VPN maar kan niet surfen

Hallo allemaal,

Ik heb een Cisco VPN verbinding gemaakt via netwerkvoorkeuren zelf.
Alles verloopt hier prima want ik kan er gewoon mee verbinden.

Het probleem nu is dat wanneer ik daar mee verbonden ben ik niet meer kan surfen.
Heb al met meerder browsers geprobeerd. Vroeger lukt het overigens wel.

Wanneer ik het probeer met de VPNClient van Cisco zelf en de pcf file lukt het wel.
Ik vind het handiger om de ingebouwde van Mac te gebruiken. Waarom zit het er anders ;-)

Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn?

Bedankt alvast!

Jonas

Waarschijnlijk komt dat omdat de optie: use defaut gateway on the remote network aan hebt staan.
Heb zelf even gekeken maar ik kan niet vinden waar deze optie op de mac zit.

Of probeer even bij de VPN instellingen (geavanceerd) met de optie "stuur alle netwerkverkeer over VPN verbinding" aan en uit. Soms maakt dat verschil.

[quote=Domtoren url=http://www.onemorething.nl/community/topic/verbonden-met-vpn-maar-kan-niet-surfen#post-2220855 time=1305780806]Of probeer even bij de VPN instellingen (geavanceerd) met de optie "stuur alle netwerkverkeer over VPN verbinding" aan en uit. Soms maakt dat verschil.[/quote]

Bij een Cisco VPN verbinding staat die optie nergens...

@piebas: ik vind die optie ook niet direct eigenlijk...

Hmmm, vind het een vreemd probleem aangezien hij het vroeger wel deed.

Het kan best zijn dat systeembeheer aan de 'peer'-zijde die optie heeft uitgezet. Is voor de veiligheid aan de andere kant ook wel verstandig...

Waarschijnlijk heeft de systeembeheerder het dan uitgeschakeld ja.
Maar wat is het nut dan van die VPN? Die dient juist om websites te kunnen bereiken die anders niet bereikbaar zijn...
Denk dat ik hier maar contact over opneem met de systeembeheerder. Die weet vast meer...

Schijnt een bug te zijn in OS X dat het wel lukt om een VPN verbinding op te zetten maar dat je niet kan surfen. Dit vertelde een van de verantwoordelijke tegen me die een Macbook Pro heeft en er toch wel verstand van heeft...
Of het echt zo is weet ik niet. Maar goed, dan maar het Cisco VPN programmatje gebruiken.