Verborgen bestanden uitzetten / weer verbergen lukt niet

Hoi

Ik heb allerlei manieren geprobeerd om mijn verborgen bestanden uit te zetten, maar het lukt maar niet.
Ik heb schijfpermissies hersteld via schijfhulpprogramma.
Ik heb de verschillende codeteksten via terminal app geprobeerd (ook “boolean”)
Ik heb speciale apps geinstalleerd om verborgen bestanden weer te verbergen

Weet iemand wat ik kan doen om mijn verborgen bestanden weer te verbergen? Ik heb Yosemite 10.10.5

Vraag 1 is natuurlijk : Hoe heb je ze zichtbaar gemaakt ? Dat gaat niet zomaar automatisch .

@mowat ja waarschijnlijk ooit een keer via terminal, heb nooit andere manieren gebruikt…heb in de tussentijd wel een keer time machine gebruikt

Probeer dit eens in de Terminal:

defaults write com.apple.finder AppleShowAllFiles NO
killAll Finder

@koen bedankt voor je inbreng maar het werkt niet, heb je wel mijn post goed gelezen?

Ben je wel ingelogd met een gebruikersaccount die admin rechten heeft op de computer?

@arashrsf: In je post staat niet welke Terminal opdrachten je al hebt geprobeerd. Graag of niet hoor…

@arashrsf: In je post staat ook niet opgesomd welke speciale apps je hebt geïnstalleerd om normaal verborgen bestanden die nu zichtbaar zijn weer te verbergen.

Mijn suggestie: Tinkertool

@schmoo ik ben als admin zelf ingelogd, heb verder ook geen andere gebruikers gemaakt of ingeschakeld

@koen defaults write com.apple.finder AppleShowAllFiles NO
killAll Finder

heb ik al gedaan, heb ook No, no FALSE, False, false geprobeerd

en ook defaults write com.apple.finder AppleShowAllFiles -boolean *false ; killall Finder

*FALSE, False, NO, No ook geprobeerd

https://macinedu.wordpress.com/widgets/ voor hidden files geprobeerd, niet gelukt

Uiteindelijk heeft de door @HaWollie voorgestelde app Tinkertool gewerkt! thnx

Ik heb het nooit geprobeerd , maar als je Yosemite , een restore geeft dan wordt misschien de foute instelling ook opgelost ?

Heb je al eens herstart?

Heb je al eens in safe mode opgestart?

Wat zijn hiervan de resultaten?

Ow… wacht, het is al opgelost! (zet dan even in de titel [opgelost] erbij. Dat kan je doen door je openingspost te wijzigen)