Verbruik HDD in desktop icoon?

Hallo,

Ik vroeg mij af of het mogelijk is om het verbruik van de harddisk te tonen op de desktop bij het harddisk icoon, zodat ik niet via de :apple: + i telkens hoef te kijken hoeveel ik nog beschikbaar is.

Weet iemand dit?

Met CTRL op je desktop klikken en vervolgens "show view otions" kiezen en in het scherm erna kiezen voor "Show item info".

Ik heb een engelstalig systeem, dus zelf even vertalen a.u.b. :wink:

Aaaaah ok. Dat is al beter. Dank je! :-)

[url=http://www.infinitenexus.com/dg/]DriveGauge[/url] geeft je een balkje in het icoontje van de schijf dat aangeeft hoe vol hij is.

Aaaah! Dit is nog mooier! Dank je voor de tip! Vanavond downloaden...

Dat is inderdaad een mooi tooltje zeg. Die download ik ook even vanavond.

Bedankt voor de link Jakko.

In sommige screenshots zie ik staan .xxx Gb "Vrij" en zelf zie ik "Beschikbaar"

Ik heb dus “…eschikbaar” overal achter staan, maar daardoor kan je vaak het aantal MB niet meer goed zien, omdat “Beschikbaar” te lang is…

is dat te veranderen in “Vrij” ?

[Edit naar aanleiding van enig pm werk]
Ja dus, via een mede forummer krege ik te zien hoe: link naar artikel op macwereld

Even een oud topic boven halen: als ik dit dus doe, dan zie ik alleen hoe groot de schijf is, maar niet hoeveel ruimte er nog beschikbaar is. Wat doe ik fout?

[quote:f82bc445e2=“Groovejunk”]Met CTRL op je desktop klikken en vervolgens “show view otions” kiezen en in het scherm erna kiezen voor “Show item info”.

Ik heb een engelstalig systeem, dus zelf even vertalen a.u.b. ;)[/quote:f82bc445e2]

[quote:5d45e46cad="Outlander"]Even een oud topic boven halen: als ik dit dus doe, dan zie ik alleen hoe groot de schijf is, maar niet hoeveel ruimte er nog beschikbaar is. Wat doe ik fout?[/quote:5d45e46cad] Staat het kopje "Algemeen" uitgeklapt in het Info-venster? Want als ik Ctrl-klik op het icoon van een harde schijf krijg ik keurig te zien hoe groot de schijf is, hoeveel er beschikbaar is, en hoeveel er in gebruik is …

Als ik ctrl-click zie ik dat ook, maar waar het om gaat is dat je dat ziet zonder dat je clickt. Kortom, gewoon onder het icoon op de desktop. Daar zie ik alleen de grootte van de schijf, maar wil daar ook graag zien hoeveel ruimte er vrij is.

Dat zal er ook wel staan, maar dan moet er wel genoeg plek op je scherm zijn... er staat namelijk iets in de trant van: "160 GB, 100 GB beschikbaar"

Ik zou willen dat het zo was, maar het staat er echt niet! Zelfs als ik de iconen in het midden van het bureaublad zet, en er dus ruimte genoeg is, staat er allen '59 GB' onder 'Macintosh HD'. Verder niets, nada, noppes :cry:

die drivegauge werkt op de een of andere reden niet op me MAC. Hij open de assistent niet.