Verdraagt Panther alle software?

Zal Panther overweg kunnen met de bestaande software (Office X, Photoshop 7, InDesign 2, ...) of moet ook die alweer geupdatet worden? Zijn er Mac'ers met al ervaring?

Ik heb Panther 7b28 en van de grote en bekende jongens doen de volgende het perfect: - Microsoft Office vX - Photoshop 7 - Illustrator 10 - GoLive 6 - FCE - Camino - Mozilla 1.5

[quote:e8118c4e9e="lucasraggers"]van de grote en bekende jongens doen de volgende het perfect[/quote:e8118c4e9e] Wil dat zeggen dat de andere het niet perfect doen (bv. InDesign) of zijn dat de programma's die jij gebruikt en doen ze het dus allemaal perfect?

Dit zijn de apps die ik heb geinstalleerd onder Panther. InDesign heb ik (nog) niet onder Panther geinstalleerd. Maar ik heb gehoord dat hij het in 7B28 gewoon weer doet. Tot nu toe heb ik alleen van Toast gehoord dat deze het niet doet onder Panther.

O. Wel een onmisbare app, die Toast natuurlijk. Wellicht doen ze er nog wat aan voor Panther definitief wordt.

Indesign draait overigens wél onder Panther :wink:

ik had gehoord dat Toast het wel zou doen onder de laatste versie van Panther (en als dat niet zo zou zijn dan waarschijnlijk wel in de golden-version van 10.3) Anders zal Roxio er vast wel wat aan doen om Toast wel te laten werken op Panther.

Dennis

Ik heb zojuist Panther 7B85 geïnstalleerd op de iMac DV 400 van Kinkwitch. Dat verliep op zich probleemloos en duurde iets meer dan een uur. Bij de installatie heb ik gekozen om gebruikers en instellingen te bewaren.

Tot nu toe de volgende punten ontdekt:

[list:419d1f974b]Het is stukken sneller.
Photoshop start bijvoorbeeld een stuk sneller op.[/list:u:419d1f974b]

[list:419d1f974b]De Philips ToUCam doet het niet meer.
Dit komt omdat Macam 0.8.1 niet werkt onder 10.3.
Bij het opstarten wordt de Dock getoond en daarna blijft de Mac gewoon hangen.[/list:u:419d1f974b]

[list:419d1f974b]Fruitmenu doet het niet, omdat de APE (APplication Enhancer) niet werkt onder 10.3[/list:u:419d1f974b]

[list:419d1f974b]De Canon LIDE 30 scanner doet het half.
Scannen om een mail te verzenden lukt wel.
Scannen om een bestand in Photoshop te laden werkt niet en geeft een melding dat de driver de scanner niet kan vinden.[/list:u:419d1f974b]

Een kleine update.

Vannacht had de backup moeten lopen op de iMac van KinkWitch.

Maar door de upgrade naar Panther zijn de volgende zaken misgegaan:

De Retrospect Client stond uit, dus alhoewel de iMac netjes om 5 uur was ontwaakt werd 'ie niet gevonden. :frowning:
(Voor de zekerheid heb ik de Retrospect Client opnieuw geïnstalleerd, omdat die onder root privilege moet draaien.)

Ik maak van die machine altijd een backup van de mappen Library en Users.
Doordat ik een installatie heb uitgevoerd met behoud van users en settings gaat Retrospect de oude Users map kopiëren uit de map “Previous Systems”. :frowning:

En voor het geval je denkt: backup is niet zo belangrijk.
Gisteren is de harde schijf van mijn Dell notebook gecrasht.
Gelukkig heb ik daar twee weken geleden nog een full backup van gemaakt, en de belangrijkste wijzigingen sinds die tijd heb ik nog kunnen backuppen, dus de schade is beperkt.

[quote:3bc7462817="macpro"]En voor het geval je denkt: backup is niet zo belangrijk. Gisteren is de harde schijf van mijn Dell notebook gecrasht. Gelukkig heb ik daar twee weken geleden nog een full backup van gemaakt, en de belangrijkste wijzigingen sinds die tijd heb ik nog kunnen backuppen, dus de schade is beperkt.[/quote:3bc7462817]

Ja daar noem je natuurlijk wel wat :wink: Een [i:3bc7462817]Dell notebook[/i:3bc7462817]
Crashen valt onder 10.2 wel mee en i.c.m. journaling (staat standaard aan op 10.3) zul je hier nooit last van hebben op een mac.

[quote:ef9bdfe30f="dennis"]ik had gehoord dat Toast het wel zou doen onder de laatste versie van Panther (en als dat niet zo zou zijn dan waarschijnlijk wel in de golden-version van 10.3) Anders zal Roxio er vast wel wat aan doen om Toast wel te laten werken op Panther.

Dennis[/quote:ef9bdfe30f]
Toast 6 draait inderdaad vlekkeloos onder Panther