Verdwijnen bladwijzers

L.S.,
Ik geef een tijdschrift dat ook digitaal verschijnt. Nu had ik bedacht dat het mooi zou zijn als de abonnee wanneer hij de tekst wil bekijken, snel kan schakelen naar een artikel waar hij belangstelling voor heeft. Een bladwijzer menu gemaakt en het Pages bestand geëxporteerd naar PDF. Wanneer dan de PDF wordt geopend verschijnt het bladwijzer menu iets uitgebreider, ook de kopjes worden meegenomen. Dat is aan te passen. Vervolgens opgeslagen en opnieuw geopend. Het bladwijzer menu staat er keurig op.
Nu de proef op de som: verzenden van de pdf per mail, in dit geval naar een tweede e-mailadres van mezelf. Bij openen blijkt nu dat er geen bladwijzer menu meer verschijnt.
Moet wellicht de pdf op een speciale manier worden opgeslagen om de bladwijzers te behouden? Wie weet raad?

Die bladwijzers worden in de pDF opgeslagen. Het is dus vreemd dat ze verdwijnen nadat je het bestand hebt doorgemaild; het is gewoon een bestand dat van a naar b gestuurd wordt. De vraag is alleen wat er dan wel mis gaat.

Ik neem aan dat je de TOC in Pages hebt gemaakt, zodat het aanklikbare links worden?

jazeker, ze werken zowel in Pages als in de pdf prima.

Is het een goed idee de pdf op te sturen?

Je kan hem ook delen in je iCloud (of willekeurig andere server plaatsen) en de link mailen.

Ik werk nooit met iCloud. Kan ik het bestand ook WeTransfer versturen?
Zo ja welk adres?

Oh, ik dacht dat je vraag erin lag hoe je het bestand op een andere manier dan via email bij je ontvangers zou kunnen krijgen :slightly_smiling_face:

Nee dat is niet mijn bedoeling! Ik ga vandaag mijn iCloud instellingen herstellen en proberen het bestand erop te plaatsen. Je hoort van me!
Fijn dat je wilt proberen de (mijn?) fout te helpen zoeken.

Ondertussen heb ik wel ontdekt dat ik de pdf als pdf-bundel moet opslaan!
Dan verschijnen bij verzending en opening de bladwijzers!
Nog een resterende vraag: hoe maak ik een link?
Want die kan ik neem ik aan ook gebruiken voor mijn digitale abonnees?

Inderdaad, dat was de hele achterliggende gedachte.

Maar het hoeft niet persé via iCloud hoor. Ik noemde dat als mogelijk voorbeeld om het probleem met de links te omzeilen. iCloud leek me handig, omdat je al een Mac hebt, en dus (hoogstwaarschijnlijk) ook al iCloud. Je kan tegenwoordig echter overal gratis opslagruimte krijgen waarmee je met een link in je email de ontvanger de PDF kan laten downloaden.

https://support.google.com/drive/answer/2494822?hl=nl&co=GENIE.Platform%3DDesktop

https://support.microsoft.com/nl-nl/office/share-onedrive-files-and-folders-9fcc2f7d-de0c-4cec-93b0-a82024800c07

Beste ‘Night’,
Heel erg bedankt, ik ben op deze manier een stuk verder gekomen!
Hartelijke groet,
Dick

Graag gedaan :+1:

Je zet gewoon in je mail: Je kan de digitale versie hier downloaden.

Dan selecteer je het woordje ‘hier’ en klikt erop met de rechtermuisknop. Selecteer ‘link toevoegen’ en plak de link naar het bestand in de Cloud.

Je krijgt dan zoiets als: Je kan de digitale versie hier downloaden.

Je kan dat gewoon testen in Mail door erop te klikken.

’en plak de link naar het bestand in de Cloud’
Daar wringt het voor mij, want als ik een link wil aanmaken krijg ik een schermpje waarin ik de url naar het bestand in iCloud moet invullen.
Kun je me daar nog even in adviseren?

Wat is er mis met een pdf document te mailen?

Beste ‘goeiedag’,
Zoals je in het bovenstaande kunt zien, werd ik er op gewezen een link naar een bestand in de iCloud te kunnen maken. Mijn vraag is hoe die link er uit moet zien.

Die verwijzing zie je al in het bovenstaande.
Ik heb een link geprobeerd:
http://share.icloud.com/gem/2022-1/bundel
maar daar mankeert nog wat aan?
Maar wat?

Het bestand dat gedeeld moet worden heet:
GEM 2022-1 bundel.pdfd

Allereerst moet je voorkomen dat er spaties in de bestandsnaam staan; daar wil het internet zich wel eens in vergissen.

Daarna is het de stappen volgen uit de post van @TheBigZ

Sorry ik kan het even niet meer volgen.