Verhuizen met os X - Verhuizen ,hoe dat je dat het slimst?

Hallo,

Wat als je een nieuwe Mac hebt gekocht en je wilt je hele zootje van je oude op je nieuwe Mac hebben zodat je weer snel verder kan.
Hoe doe je dat het slimst met os X, Moet je alleen je thuismap en de (welke) bibliotheek overzetten of de hele HD?
Is er iemand die weet hoe je dat aanpakt?
alvast bedankt!

groeten
Seven.

Wat ik zou doen, is gewoon nieuwe systeem installeren, dan weet je immers zeker dat het goed zit met je HD. Want als je hele HD gaat kopieren, zeker bij OS X, blijven 'onzichtbare' bestanden toch achter en raakt je HD beschadigd, zodat je niet optimaal kan werken. Als je extra features hebt geinstalleerd op je oude Mac, raad ik je ook aan op gewoon opnieuw te installeren. Ik bewaar daarom ook alle nuttige installers en updates met diens serienummers. Dingen als screensavers kun je wel kopieren. Alsje allesopnieuw installeert win je uiteindelijk tijd mee terug die je anders verliest bij het oplossen van problemen als je toch je HD gaat kopieren.

Good Luck.

Misschien een oplossing

Een firewire kabel halen, verbinden middels firewire, je oude uitzetten en herstarten met de T toest ingedrukt, je oude word nu een externe hardeschijf (krijgt ook een firewire icoon in beeld) en alles over sjeesen, als een soort van back-up.

Toch raad ik een clean install=)

[quote:post_uid0="Guest"]Een firewire kabel halen, verbinden middels firewire, je oude uitzetten en herstarten met de T toest ingedrukt, je oude word nu een externe hardeschijf (krijgt ook een firewire icoon in beeld) en alles over sjeesen, als een soort van back-up.

Toch raad ik een clean install=)[/quote:post_uid0]
Oeps, een beetje kort door de bocht deze tip :slight_smile: als je het op deze manier doet dan verlies je de recourse forken en de privileges van de files en directory's in OS X, deze manier werkt wel onder 9 met alleen os 9 files. Beter is het om Carbon Copy Cloner te gebruiken. Dit donateware dus alles werkt.
ik heb gister een grotere HD in m'n TiB geplaatst en de files over gepompt met CCC en het werkt gewoon, geen geneuzel met rechten enzo en het is meteen bootable. Ook gebruik ik het om een bootable Backup te hebben van m'n OSX 10.1.5 server. Mocht je geen firewire enabled Mac hebben dan volstaat USB ook alleen een cross kabeltje of over een netwerk volstaat weer niet. Dan zou ik een "gewone" installatie doen en de Applicaties opnieuw installeren.

Gr, D

iedereen bedankt voor de hulp, ik begrijp dat het toch het beste is om er handwerk van te maken, dat ga ik dus maar ook doen. Een clean start met handmatig verhuizen . dat is dus het beste.

dank voor de hulp.

Seven