Verjaardagen uit Adress Book in iCal?

Grrr... Prachtig allemaal, die programma's, maar ze zijn naar mijn idee echt iets vergeten. Adress Book is in Panther een stuk interessanter geworden om te gaan gebruiken maar zou het niet veeeeeeeeeeel leuker zijn als 't Appletje ook de verjaardag bij elkaar gaat plaatsen?

Kortom, ik voer de verjaardag van m’n moeder in in m’n Adress Book en dan ook fijn verschijnt in iCal… 't Is nu een beetje dubbelop, vind ik zelf.

(of zie ik iets over het hoofd?)

Gewoon even dit gebruiken:

iCal Birthday Shifter

van Scotland Software
http://www.scotlandsoftware.com

Het is misschien een beetje buggy, maar het doe wat je wilt en het is gratis. Problemen ontstaan bij mij als ik de verjaardagen in een andere ical categorie wilt hebben en bij het updaten (dubbele entries…)

succes!

Wauw. Speechless. Twee tellen en klaar was Bas... Super! Bedankt!

lijkt me leuk die verjaardagen, maar waar zet je die in, in addressbook zie ik nergens een veldje om een verjaardag te plaatsen.

je voegt ze toe door in het menu kaart te selecteren en voeg veld toe en dan denk ik dat je verjaardag of zo iets in die trant moet zoeken. Ben nu niet op de mac dus niet 100% zeker

gevonden, dankjewel

erg handig dat apje. vandaag mijn adresboek met verjaardagen en ical geupdate. gelukkig werkte de zoekfunctie op het forum weer enigzins.

daan.

Hij is i.d.d. top, maar ik heb dit jaar (2004) een beetje problemen dat hij niet alles plaatst... heel vreemd. Zal te maken hebben met 't schrikkeljaar misschien? Klok een jaar terug en dat gaat wel goed...

Want: stél je voor dat ik een verjaardag mis. Hoewel… scheelt weer en kan weer in de Mac-pot :stuck_out_tongue:

Heeft iemand al een list verzonnen voor het volgende: voor 'enkele' personen is het invullen geen probleem. Maar gebruik je voor 'stelletjes' (of van mijn part je ouders) een of twee entries in je adresboek ? Ik neem aan een; wat doe je in dat geval met de birthday....je kunt er maar EENTJE invullen volgens mij.....

gewoon iedereen een entry en bij stelletjes ouders of vrienden en familie 1 hoofdadres en een zie of zie ook verwijzing.

daan.