Verkeerd geheugen?

Begreep dat 10.3 optimaler (en sneller naturlijk)werkte met min. 512mb geheugen en heb dus een 512 mb PC2700(transcend) plankje aangeschaft (na raadplegen forum...). Na een aantal keren te moeten restarten werkte alles naar behoren maar toen ik vervolgens mijn iBookje uit sluimer wilde wekken moest ik restarten zonder echter het gewenste resultaat. Had ik nu toch PC2100 moeten aanschaffen (systeembus 133mhz) of is dit geheugen mogelijk corrupt ? (Kheb overigens de 128 mb maar weer terug geplaatst en ben in afwachting van antwoord van supplier.)

Ik heb zelf ook iets vreemds gehad met geheugen in mn iBook..

Bij mij deed juist PC2100 het niet goed (kernel panics).
Werk nu met PC2700 geheugen en geen problemen meer gehad.
Zie ook dit draadje.

Ik denk dat in jouw geval het reepje gewoon niet goed is…

Eh... juist naar jouw ervaringen (draadje dus al gelezen) leek het mij beter om PC2700 te plaatsen, las helaas te laat dat jouw systeembus 134mhz (ipv mijn 133) is dus het zou ook kunnen dat het daar misgaat....

Wat voor iBook heb je dan iets meer details graag?

de 2100 DIMMS geven vaker problemen bij de snellere G4 iBooks dan bij de tragere geloof ik.

Ik heb waarschijnlijk een al wat oudere hoewel in 02/04 (weliswaar paralel) gekocht, de gegevens;

-1Ghz G4 256K level cache 2
-256MB DDR SDRAM (supports up to 640MB)
-DIMM1/J31 128MB DDR SDRAM PC2100U-25330
(moet ik nu SODIMM of SDRAM hebben?)
-60 GB Ultra ATA
-Combo
-14.1"

Ik hoop dat iemand me met mbv deze gegevens wat wijzer kan maken. alvast bedankt

[quote:ea010b180d="MacLite"]Eh... juist naar jouw ervaringen (draadje dus al gelezen) leek het mij beter om PC2700 te plaatsen, las helaas te laat dat jouw systeembus 134mhz (ipv mijn 133) is dus het zou ook kunnen dat het daar misgaat....[/quote:ea010b180d]

LOL ik lees mn eigen post terug en begrijp der geen hout van :stuck_out_tongue:
Dus je hebt al PC2700 derin zitten (n.a.v. mijn topic iBook geheugen) en dat werkt niet goed.

Dan zou ik haast denken dat idd net dat reepje niet lekker is.
Komt wel eens voor.

Gewoon terug brengen zou ik zeggen en een ander merk proberen, anders bij een Apple store bestellen daar is het echt niet eens zoveel duurder (niet zo duur als op de Apple store online) die weten wel wat je moet hebben.

Bij de PC winkels verkopen ze ook natuurlijk dit soort SO-DIMMS van veel verschillende merken.