Verkeerd geheugen ?

Ik heb een 1.8 Ghz G5 (2x) comp met (1) Gb DDR SDRAM. Het probleem is dat ik 4 x 512 mb ram geheugen in m'n computer heb en hij leest ze als 256 mb 4 keer 256 mb.Hoe komt dit ?

Geheugensleuf:
DIMM0/J11:

Grootte: 256 MB
Type: DDR SDRAM
Snelheid: PC3200U-25330
Status: OK

x4

wat staat er op de stickers van je latjes? daar staat ook wel eens op hoeveel het is, anders terug gaan naar de winkel.

Weet je wel zeker dat het 512Mb modules zijn? Ik weet natuurlijk niet waar je dat geheugen hebt gekocht, of dat je de iMac als zodanig hebt gekocht... maar als er 256Mb staat, is het meestal géén 512Mb strip.

Heeft er eerder wél 4x 512Mb gestaan?

Toen m'n pa hem kocht was het met 512 mb en hij heeft er nog eens 512 bij gekocht,maar ik wist dat niet,ik dacht dat er maar 512 mb in zat.Vorige week nieuw spel gekocht en ik had niet genoeg ram geheugen dus heb ik 1 gb (2x512) bijgekocht,wanneer ik die in m'n comp stak zag ik dat er 2 latjes in zaten van 512 mb dus ik vraag me nu wel af hoe dat komt dat hij ze leest als 256 mb en geen 512 mb. Ze zijn dus wel degelijk 512 mb en niet 265 mb.

Zelfde computer, Same problem. Hij ziet m'n Kingston 512mb, 1 en 2 GB modules voor de helft. Dus zit ik nu op 3.25 GB aan Ram.

Het is netjes in pairs geinstalleerd. En ook alleen de 2 GB modules geprobeerd.
De enige reden wat ik kan bedenken is dat het moederboard niet meer dan 8 GB in totaal
kan gebruiken.

Er zit in mijn G5 namelijk 8 sloten. Ik ga eruit van dat die van jou ook 8 Ram sloten bevat?

Of is het Tiger die nog niet 64-Bit is en daardoor niet alle geheugen kan lezen en toepassen?

Correct me where i’m wrong.

en als je activiteitenweergave.app opent, wat is dan het totaal aan RAM geheugen wat ie aangeeft?? (onder de "pie-chart" bij de tab systeemgeheugen)

als daar gewoon 2GB staat zou ik me niet al te druk maken verder…

Ik denk dat ik maar 4 slots heb. bij activiteitenweergave staar er maar 1GB...

Ik heb een geheugenmodule overgenomen (PC2100U-25330) die doorging voor 512mb (stond op de sticker en heeft in een andere computer ook als zodanig gefunctioneerd) en die na installatie ook slechts als 256mb herkend wordt door mijn iBook G4. Weet iemand of en hoe dit op te lossen is?