verkeerde weergave FONT

Zit momenteel met heel wat zetwerk en een zeker font (nl triplex) wordt op 1 computer weergegeven zonder spatiëring en op de andere (een oudere computer) dan weer wel met spatiëring! Nu, dit is dus zeeeeeer ambetant en zou graag weten hoe ik dit kan verhelpen?

iemand een idee?

mvg 8)

font corrupt? zelfde systeem/font utility (suitcase oid)

Wat voor programma? Wat voor font (Postscript, Open type, Truetype)? Wat voor letterbeheerprogramma gebruik en wat voor systeem. De kwaal kan namelijk in van alles zitten.

Ik zou misschien ook eens kijken naar de datum van het font. Fonts van voor 1995 zorgen nog wel eens voor problemen. Het kan ook nog liggen aan de manier waarop het font van de ene naar de andere computer is gekopieerd. Misschien kan je hem van een originele cd af halen?

was net ook even verder aan het denken, op de computer waar het niet lukt, wordt gewerkt met de basis "lettertypencatalogus" van apple zelf ... Daarom ben ik net even suitcase aan het installeren!

Het font zelf is dus een post-script en uhm van 1993 :x

dankjewel voor de reacties !!! :lol:

als ik dit font laadt via suitcase, is ie net zoals die moet zijn ... op scherm ...

Jammer genoeg print ie em zo ook nog niet uit … nog effe verder zoeken dus :oops:

mvg