Verkoop Mac & Nieuwe Mac, wat met data?

Morgen verkoop ik men Mac Mini. En aangezien ik wacht tot na Apple Expo voor aankoop PB15" moet ik ergens men gegevens kunnen backuppen.

Hoe kan ik dit best doen.
Ik zou graag dan met men nieuwe PB, gewoon rechtstreeks men data van LaCie HD op PB zetten tijdens installatie Mac Os X Tiger.

Iemand een idee :innocent:

zet dan gewoon je data op je externe HD??

Een gehele kopie af wat ? pfff

is het de bedoeling om je programma's ook in te backuppen?

over hoeveel GB gaat het?

36 Gb in totaal.

Applicaties moeten er niet bij.

Alleen wil ik weer niet alles zelf moeten backuppen (mail, kalender, adressen, muziek, photo’s)
En ik weet me te herinneren dat het mogelijk is bij installatie nieuwe mac old > new mac data af te halen, alleen vind ik daar nergens meer info van hoe dat precies werkt enzo …

Dan zul je toch moeten wachten met de verkoop van je MacMini. Tijdens de eerste keer opstarten van je Powerbook, wordt de vraag gesteld of er gegevens van een andere ac overgeschreven moeten worden. Zo ja, dan moeten Mac en PB fysiek aan elkaar gekoppeld worden. En dan is het inderdaad een fluitje van een (euro)cent.

als je je user map kopieert naar de externe-hd kopieer je ook al je mail, bookmarks etc mee.. ook als het spul dat in je map documenten staat... en dan op je nieuwe mac pleur je dat weer neer op de juiste plek (map gebruikers.users) en het is net on je nooit van mac heb gewisseld