verkoop van iMac 600mhz verloopte niet zo vlot als verwacht

donderdag verkocht ik mijn iMac 600 mhz dalmatian aan een man van luik, hij heeft 3 kwartier zitten foefelen en draaien rond de iMac maar uiteindelijk nam hij hem toch ( hij klaagde wel wat omdat die handgreep in doorzichtig plastiek wat geel was en dat stoorde hem wat) ik was zeker dat de iMac perfect in orde was.( of is???) donderdagavond om 22.45 belde hij mij terug en vertelde me dat het beeldbuis wat geluid maakte en dat iets met de verversing op het scherm met 75hertz ofzo niet meer in orde was en dat de letters bijna onleesbaar zijn en dat het scherm naar 60-65hertz terugkeerd en dat de iMac maar 200 uren meer zal kunnen werken en dat ik hem dus bedrogen heb [color=red:9eff5ace79]maar:[/color:9eff5ace79]

[color=blue:9eff5ace79]1. dat is toch zo met elk crt scherm??? dat hij wat geluid maakt bij het aansteken van de computer of televisie?[/color:9eff5ace79]
[color=blue:9eff5ace79]
2. volgens mij zijn de letters perfect leesbaar, ik weet dus echt niet wat hij zevert.

1. zou ik nu die iMac moeten terugnemen van hem? of doe ik het niet? want hij heeft trouwens de computer geopend![/color:9eff5ace79]

[color=blue:9eff5ace79]4. hoe kan hij in godsnaam weten dat die iMac maar 200 uren meer heeft te leven??? ik heb nooit niets gemerkt van al die problemen behalve dat het scherm wat geluid maakt bij het opstarten[/color:9eff5ace79]

dank u :slight_smile:

Da's het risico van tweede hands toch?? Hij doet lijken er verstand van te hebben, dan had hij hem niet moeten kopen... Voor het zelfde geld heeft hij hem opengemaakt en er andere componenten in gezet... Ik noem maar wat...

Verkocht is verkocht…

Volgens mijn probeert die pief je een oor aan te naaien.

Het is net wat tobiaslf zegt: hij heeft alle gelegenheid gehad om 'm uitgebreid te bekijken, en verkocht is verkocht. Een beeldbuis maakt wel vaker wat geluid (zeker bij het aanzetten, maar ook kan er een best wel irritante piep inzitten, trouwens wie zegt dat het de beeldbuis is?).

Enne, als hij die comp open heeft gehad, heeft hij zeker geen rechten meer, als hij die al had. En hij kan ABSOLUUT niet weten hoelang die computer nog te leven heeft.

Nooit terugnemen!

Maar.... het kan zijn dat tijdens het verplaatsen van de computer er aan de binnenkant iets mis is gegaan, waarbij het beeld inderdaad onscherp wordt.

Een buurman had het probleem ook een tijdje geleden, letters waren inderdaad niet scherp meer, en je werd bijna duizelig als je naar zijn scherm keek.

Het blijkt dat aan de binnenkant van de iMac, helemaal achterin ergens een schroefje zit. Als je daaraan draait kun je het beeld weer scherp krijgen.

Je kunt dit het beste bij een service centre laten doen natuurlijk, maar vraag dan even of ze je kunnen aanwijzen welk schroefje dat is. Als je namelijk met de mac weer naar huis gaat, kan het zijn dat hetzelfde probleem zich voordoet door het verplaatsen van de mac.

Ik zou er niet vanuit gaan dat deze man je een oor aan probeert te naaien, maar de mac terugnemen zou ik ook niet doen, zeker als hij vantevoren zo uitgebreid de kans heeft gehad om alles te bekijken.

Als ie perse een perfecte computer met garantie wil hebben moet ie toch echt bij een dealer zijn. Verkocht is verkocht. Laat ie hem zelf maar weer verkopen als dat ding niet voldoet aan zijn verwachtingen.

Dat is gewoon het risico van 2dehands kopen! Als je dit niet wilt moet je maar naar de winkel gaan vindt ik. En hij ws toch gewoon goed toen ie bij jouwt huis stond dus jij weet van NiX

Tijdens die drie kwartier heeft hij toch ook naar het scherm gekeken? Als toen de letters niet scherp waren, was het toch ook opgevallen? Misschien dat er tijdens het vervoer iets mis is gegaan. Ik neem aan dat ie verkocht is in de staat waarin hij verkeerde en het lijkt mij dat jij geen garantie kunt geven, nietwaar? Niet een leuke situatie waarin je zit maar ik zou de computer absoluut niet terugnemen. Jij weet zelf het beste hoe je met je computer bent omgesprongen. Ben je er altijd zuinig op geweest dan is het wel heel vreemd dat een paar uur nadat de computer is verkocht ie ineens ‘kuren’ heeft. Bied je een computer te koop aan en wordt deze gekocht zonder hem gezien te hebben en het blijkt een windhoos met een kartonnen doos met het woord Imac erop, kijk dan ben je een bedrieger. In jouw geval heeft de meneer er zelf achter gezeten en er niet alleen even naar gekeken. Sterkte!

ik heb inderdaad geen garantie op het toestel en aangezien iedereen zegt dat ik die niet moet terugnemen doe ik het dan ook niet.

en trouwens hij heeft echt de tijd gehad en dat is inderdaad het risico van een 2dehandse te kopen.

ik zal hem ook even vertellen over dat verschijnsel dat als je hem vervoerd dat de beelden wat onscherp kunnen zijn en van dat schroefje. want als er iets hapert aan de imac… dan is het zeker niet door mijn schuld!

bedankt aan iedereen :slight_smile:

ik zal zien wat ervan komt en hou jullie nog op de hoogte:-) misschien is het goed voor als jullie es iets verkopen :slight_smile: :lol:

Waarschijnlijk al overbodig maar toch. Ik zou hem idd ook eccht niet terug nemen. Als je tweedehands hardware koopt weet je dat je eigenlijk geen poot hebt om op te staan als er iets mis mocht zijn.

Alleen kunt zelf beoordelen of je idd alles netjes en eerlijk hebt gedaan. In dit geval is het zo dat je die man de kans hebt gegeven om alles te checken. Ik heb vorige week mijn monitor verkocht… en dat ging toch ook om een redelijk bedrag… Die jongen had in 5 minuten gezien dat alles prima in orde was. Hij zei ook… “mocht er toch wat mee zijn… dan had ik beter moeten kijken” Oftewel, hij weet dat ie geen rechten heeft.

Suc6,

het probleem is dus opgelost, ik heb hem gezegd dat hij hem maar moet houden, hij was niet echt tevreden maar verkocht is verkocht