Bestaat zo'n verlengstuk ?
Om een harddisk met enkel FireWire-aansluitingen te verbinden met de USB ingang van de mac ?
Bedankt.
Bestaat zo'n verlengstuk ?
Om een harddisk met enkel FireWire-aansluitingen te verbinden met de USB ingang van de mac ?
Bedankt.
Neen. De FW maakt gebruik van zijn eigen "reken-chip" op het mobo, terwijl de USB gebruik maakt van de kracht van de processor. (Heel simpel gezegd...) Deze 2 verschillen zijn niet onderling verwisselbaar. Er moet een hardware-matig onderdeel tussenzitten om deze 2 interfaces met elkaar te verbinden. Naar mijn weten is er dus geen kabel die dit kan volbrengen.
Dank voor de snelle reactie. Dus geen kabel voorhanden. Is er dan geen "kastje" of "bakje" die dit voor zijn rekening kan nemen ? Als het dan toch hardwarematig kan ?
Je kunt de schijf uit je bakje slopen en in een USB bakje doen.
Dat is wel niet de bedoeling, ik kan dan zowel een nieuwe HD met USB aansluiting kopen en mijn huidige FireWire HD verkopen. Ik heb echter nog een toestel dat enkel met FireWire werkt (Formac videotuner) en die is wellicht niet zomaar om te katten..
Ik wil dus iets vinden dat de toestellen laat zoals ze zijn maar dat ik toch via een omweg kan verbinden via USB.
Zoiets bestaat niet...
Maar je iMac heeft toch gewoon Firewire? Is waarschijnlijk een kwestie van doorlussen op je LaCie of een hubje halen.
Heeft die harddisk geen 2 firewirepoorten? Ook geen tweede kleine? Erg raar als ie dat niet heeft. Mijn Firewire apparaten hebben allemaal 2 aansluitingen, alleen niet altijd 2 6-pins grote stekkers.
Akkoord met jullie maar mijn probleem is dat de FireWire poorten van mijn mac opgeblazen zijn en de oorzaak nog steeds niet gevonden is.
Daarom kan ik mijn backup HD en mijn Formac video-omzetter (enkel met FireWire aansluitingen) niet meer gebruiken of ik moet een nieuwe mac kopen.
Mocht ik dus een tussenoplossing vinden om de FireWire apparaten op een USB poort van mijn mac te kunnen aansluiten ware ik gered.
Vandaar mijn wellicht wat ongewone vraag.
Q.
Aan een hub heb je natuurlijk helemaal niks... Want een hub aansluiten op een kapotte poort levert je hooguit meer poorten op die niet werken...
HD uit de firewire kast halen, en mbv een zgn. triple play USB2 to 2.5"/3.5" ATA/SATA aansluiting de drive aansluiten op een USB uitgang.
Dit is m.i. de meest el-cheapo , snelle en simpele oplossing…