Verloopnet Illustrator in Indesign Help!

In Illustrator een verloopnet met twee pantone kleuren gemaakt die in elkaar overvloeien. In Indesign laat ie het wel zien maar als ik kleurscheidingen bekijk verdwijnen de kleuren, ook in de pdf. Een oplossing gevonden door het pantone verloopnet in Illustrator om te zetten naar zwart en magenta maar in Tiger gaat ook dit mis. In Panther ging het nog goed. Iemand een idee?

De drukker moet deze complete huisstijl in zwart en magenta uitdraaien (en ik opmaken) en dan met de juiste pantonekleuren drukken. Wat een omweg. Is dit in Indesign CS 2 opgelost? Ik werk CS Suite 2.

Alvast bedankt!

sorry ik kan je niet helpen... Maar wat is een verloopnet en hoe maak je dat??

Bestaat het verloop alleen uit de 2 tinten, of verloopt het ook naar wit naast de 2 tinten?

Het is namelijk zo, dat als hij ook verloopt naar wit, de tussen liggende waarden niet kan berekenen
en dan het tussen liggende deel in proces kleuren op te bouwen.
Dit is op te lossen door het wit als 1% van de pantonekleur te maken.

Hopelijk kan je hier iets mee.

Ik neem dat je het verloop niet heb ge'expand? Dus geen losse elementen ervan gemaakt. Twee proces kleuren zou zeker goed moeten gaan. Importeer je het als ai of eps in InDesign? Of wellicht als PDF, let op de pdf-versies, de 1.3 versie heeft misschien moeite? Hoe staan je rasterinstellngen van Illustrator? Onder menu 'effect', let ook op de afvlak-instellingen bij document-voorkeuren.

Verlooptinten met twee pantonekleuren opbouwen is een riskante zaak. Het effect is niet erg goed te voorspellen en in InDesign mag je geen transparantie meer gebruiken met effecten als schaduwen omdat de boel anders geheid omgezet wordt naar CMYK waarna je weer andere kleureffecten krijgt.