Verloren Iconen

Per ongeluk met MacKeeper m'n iconen Mail, Agenda en Contacten verwijderd. Staan nog wel in m'n iCloud.
Hoe kan ik, zonder alles opnieuw te moeten installeren, deze iconen terugzetten? Alvast bedankt voor jullie advies.

Ik zou MacKeeper zo snel mogelijk verwijderen. Verschrikkelijk soort malware, om dat het zelf niet zo heel veel schade doet, maar de mensen die het gebruiken hun computer vrijwel altijd volledig slopen, en er ook gewoon niks goeds mee te doen is.

Je kan met Pacifist losse pakketten herstellen vanaf je installatie DVD. Als je die DVD niet hebt, dan moet je een reinstall doen. Let op, dit is een clean install, maar een reinstall via de recovery partitie.

http://support.apple.com/kb/HT4718?viewlocale=en_US&locale=en_US

Je kan hem op de pagina ook op Nederlands zetten als je geen Engels kan.

Je hebt trouwens niet 'een paar iconen' verwijderd, maar complete syseemprogramma's. Slecht plan.

als je het programma info --> (meer) info --> icoon vervangen door eentje van internet mischien?

[mod name=Hansi2124 url=/profiel/hansi2124]Topic verplaatst van subforum iOS apps naar dit subforum.[/mod]

Dank je wel John. Ik kreeg recentelijk al eerder het advies om MacKeeper rte verwijderen en heb dat ook al gedaan.
Bedoel je in de tweede Alicia van je bericht 'Let op. dit is g(een) clean install...?

Hallo Hans,

Ik begreep dat het niet zo makkelijk ligt met die verloren iconntjes...

Als het echt de icoontjes zijn en niet de complete Applicaties... Heb je het programma 'Mail' nog in de Applicatie map staan? (In finder op Ga klikken en dan Applicatie map klikken)