Hoi Allemaal, ik zit met m'n iMac G5 draadloos op het net! Ik heb hier thuis 2 AirPort Express basisstationnen, één voor netwerk aan te maken, en één voor het signaal te versterken!
Maar aangezien ik hier de enige internetgebruiker ben, heb ik voor de goedkope aanbieder versatel moeten kiezen (1Mb/s), ik ben hier zeer ontevreden over, en aangezien ik pas een site voor mijn vader heb moeten maken, zag hij ook dat het te snel was, en komt telenet normaal naar hier, maar dat kan pas na mijn versatel-abonnement is afgelopen, nl vande zomer pas!
Ik heb iets vreemd aan de hand, ik laat m’n Mac altijd aanstaan, en hij is zo ingesteld dat het scherm na een half uur inactief in sluimer valt, niet de volledige mac, maar alleen het scherm, als ik heel de computer in sluimer zet, heb ik 9 kansen van de 10 prijs met mijn probleem!
Het probleem is; mijn verbinding blijft, altijd 3 streepjes! Maar ik kan niet op het internet, geen mails, geen msn, geen macosx , niets!
En juist was het weer aan de hand, onder mijn account stond mail, msn en acquisittion op, en mijn zus had heel ff op msn gezeten, ik log haar uit, m’n eige terug in, en acquisition werkte nog aan 5kb/s, maar ik kon niet meer op internet, mail werkte niet meer en liep vast, msn niet meer online te krijgen!
Ik heb dit meer aan de hand, ook soms na het downloaden van bestandjes met safari, soms na gewoon redeliijk lang surfen!
En het gekste van al, als dit voorkomt, en ik trek m’n basisstation uit, en steek het terug in, blijft dit hetzelfde! Nog steeds geen verbinding!
Ook als ik bijvoorbeeld met het airporthulpprogramma iets wil wijzigen op dat moment, loopt het gewoon steenhard vast, juist voor ik m’n wachtwoord moet intypen!
Ik heb bij de internetinstellingen geen dns-server ingegeven, dus die zoekt ie normaal zelf, en de dhcp-lease staat op 24h…
Als het probleem zich voordoet, kan ik wel nog op locale ip-adressen pingen, maar niet op websites…
Welke ingenieur weet hier dé oplossing voor?