verschil Airports

kan iemand me makkelijk uitleggen wat her vershil is tussen de AirPort Extreme-basisstation (met Power over Ethernet en UL 2043) en de AirPort Extreme-basisstation (met modem en antennepoort).

En heb ik echt een airport nodig om de AirPort Express-basisstation met AirTunes of kan ik die ook gebruiken als gewonen airport modem.

degene met POE heeft geen losse adapter nodig die krijgt namelijk zijn stroom van de adsl/kabel modem, voor de rest zijn ze het zelfde volgens mij.

Mocht je kabel/adsl verbinding eruit knallen kan je nog “fijn” over de telefoonlijn verder surfen :slight_smile:

[quote:b92484ae5b="lowfi"]degene met POE heeft geen losse adapter nodig die krijgt namelijk zijn stroom van de adsl/kabel modem, voor de rest zijn ze het zelfde volgens mij.

Mocht je kabel/adsl verbinding eruit knallen kan je nog “fijn” over de telefoonlijn verder surfen :)[/quote:b92484ae5b]
moet mijn adsl router dat dan ook ondersteunen? ja zeker… want ik zou hem liever aansluiten als hub dan als modem… aangezien er ook nog een windows pc van mijn zus is zonder draadloos… dus via kabel ook mijn imac is nog niet uitgerust met het draadloze systeem dus die zouden dan gewoon op de router blijven werken en dan zou ik de airport aansluiten op de overige poort van de router en via daar dan draadloos mijn powerbook op laten werken. Is het mogelijk om dat zo te doen?

Mijn iMac is direct gekoppeld aan de kabelrouter. Vanaf de kabelrouter is er een ethernetkabel verbinding met de Airport Expresse. Mijn eMac, Powerbook en iBook zijn via de Airport Express draadloos met elkaar en het internet verbonden. Het zou dus bij jou ook zo moeten kunnen werken.

Ja hoor, dat is geen enkel probleem. Ik heb hier ook een Airport Extreme en een Airport Express op de router aangesloten, samen met een paar Mac's via UTP kabel.

Ja dat is mogelijk. Je wil dus eigenlijk alleen een airport extreme hebben om draadloos te kunnen internetten met je powerbook als ik het goed begrijp? Misschien is het handig dan om een airport express te kopen die zijn namelijk een stuk goedkoper en doen ook precies wat jij wil.