Hoi, ik sta op t punt een Elgato EyeTV 250 aan te schaffen. Ik vraag me alleen af wat het verschil is tussen de Elgato EyeTV 250 en de Elgato EyeTV 250 PLUS.
Wie o Wie kan me dit vertellen???
Alvast bedankt!!
Bob
Hoi, ik sta op t punt een Elgato EyeTV 250 aan te schaffen. Ik vraag me alleen af wat het verschil is tussen de Elgato EyeTV 250 en de Elgato EyeTV 250 PLUS.
Wie o Wie kan me dit vertellen???
Alvast bedankt!!
Bob
Ik heb de ouwe 250 versie en deze kan ook digitaal aan.
[quote:dfb4dfc362="heropa"]Ik heb de ouwe 250 versie en deze kan ook digitaal aan.[/quote:dfb4dfc362]
Wat noem jij “digitaal”? Zover ik weet heeft de 250 PLUS ook DTT aan. Dus digitale tv via de ether. Daar heb je in NL niets aan, omdat de EyeTV alleen gratis kanalen kan ontvangen. Voor het Nederlandse digitenne netwerk heb je een smartcard nodig.
Met de EyeTV 250 Plus kun je op je Mac live analoge- (kabel) én digitale TV (DTT/ Freeview) kijken, pauseren en terugspoelen. Je kunt ook je favoriete TV programma's opnemen en editen via de eenvoudig te gebruiken EyeTV software. Bovendien kan de eyeTV 250 Plus gebruikt worden om analoog videosignaal van een videorecorder of videocamera op te nemen op je Mac e de meegeleverde Roxio Toast 8 Basic geeft je de mogelijkheid om direct DVD's te maken van je opnames.
Deze functies ontbreken op de Eyetv 250??
Ik overweeg ook om m in de VS aan te schaffen, want met de huidige Dollarkoers scheelt dat een hele hoop.
Heeft iemand ervaring met aanschaffen van hardware in de VS?
digitaal is alles anders in de VS... daar kenenn ze geen DVB-S/C/T ......
[quote:5db04b9542]Met de EyeTV 250 Plus kun je op je Mac live analoge- (kabel) én digitale TV (DTT/ Freeview) kijken, pauseren en terugspoelen. Je kunt ook je favoriete TV programma's opnemen en editen via de eenvoudig te gebruiken EyeTV software. Bovendien kan de eyeTV 250 Plus gebruikt worden om analoog videosignaal van een videorecorder of videocamera op te nemen op je Mac e de meegeleverde Roxio Toast 8 Basic geeft je de mogelijkheid om direct DVD's te maken van je opnames.[/quote:5db04b9542]
Leuk reclameverhaal, maar ik ben er helemaal niet enthousiast over. Ik gebruikte hem tot nu toe inderdaad tot grote tevredenheid om oude videobandjes op te nemen en te verwerken. Maar ik heb dit weekend geprobeerd er tv mee te kijken en dat is een ramp. Heel slechte ontvangst: veel ruis en het signaal valt om de haverklap zelfs weg, dan krijg ik alleen geluid. Ik heb alles al geprobeerd, van updates tot drivers zoeken, ook de kabel getest, maar die doet het in een gewone tv prima. Is er iemand hier dit wel met succes tv kan kijken met de Eyetv 250 (plus)? Of liever nog, iemand die problemen had met de ontvangst en die opgelost heeft?
Zelf gebruik ik de Miglia TVMax (ook voor VHS/HI8 om te zetten) Inderdaad is dat bij velen een teleurstelling om de kanalen goed te krijgen. Persoonlijk heb ik hem meerder malen laten zoeken met effect dat de zenders normaal doorkwamen, enkele niet maar ik heb de VCR nog aan de TVMax aangesloten en via de VCR komen alle zenders wel redelijk binnen. een andere optie is alle zenders handmatig instellen.........
[img:2d20f6ff4c]http://forum.onemorething.nl/album_pic.php?pic_id=19749[/img:2d20f6ff4c]
Dank voor je reactie. Zou jij dus zeggen dat ik, als ik er inderdaad zelf een ga kopen (mijn broer wil de zijne natuurlijk wel terug binnenkort), het best een Miglia kan kopen? Of maakt het niet veel uit? Ik heb het idee dat die apparaten (of de software) heel erg gevoelig zijn voor ruis en dat je dus een heel erg schoon signaal moet hebben, hetgeen hier in huis een probleem zal blijven...
[quote:9818578996="1984"]Zelf gebruik ik de Miglia TVMax (ook voor VHS/HI8 om te zetten) Inderdaad is dat bij velen een teleurstelling om de kanalen goed te krijgen. Persoonlijk heb ik hem meerder malen laten zoeken met effect dat de zenders normaal doorkwamen, enkele niet maar ik heb de VCR nog aan de TVMax aangesloten en via de VCR komen alle zenders wel redelijk binnen. een andere optie is alle zenders handmatig instellen.........
[img:9818578996]http://forum.onemorething.nl/album_pic.php?pic_id=19749[/img:9818578996][/quote:9818578996]
Ik zie dat de sreenshot van EyeTV is. Betekent dat je wel met de sotware van EyeTv werkt?
[quote:8b3c50e766="exilim"]Ik zie dat de sreenshot van EyeTV is. Betekent dat je wel met de sotware van EyeTv werkt?[/quote:8b3c50e766] Toen ik hem kocht zat er standaard EyeTV software bij, een periode terug was ik in een Apple winkel, en daar hadden ze de TVMax zowel met EyeTV als met Maxtv+ software.....?
@SuperRoos , De kwaliteit is ook afhankelijk van de processor-prestaties. dus daar zit ook verschil in. ( vandaar mijn keuze voor de TVMax) De software waar Miglia momenteel mee werkt …daar ben ik niet bekend mee (nog niet) Verder ben ik erg tevreden over Miglia.
[quote:745cbf7690="heropa"]Ik heb de ouwe 250 versie en deze kan ook digitaal aan.[/quote:745cbf7690]
Wat heb jij voor digitale TV als ik vragen mag?
Ik wist helemaal niet dat dat kon. Ik dacht dat hij alleen analoog kon ontvangen.
[quote:6c405482ea="kontheur"]Ik wist helemaal niet dat dat kon. Ik dacht dat hij alleen analoog kon ontvangen.[/quote:6c405482ea] Zover ik weet hoef je alleen het ontvangstkastje van de digitale tv aan te sluiten op de S-Video van de analoge modellen zoals de EyeTV250 /Miglia TVMax. [size=9:6c405482ea]net zoals je het ontvangstkastje van de digitale tv aansluit op een oudere tv[/size:6c405482ea]
[quote:67a07b222d="1984"][quote:67a07b222d="kontheur"]Ik wist helemaal niet dat dat kon. Ik dacht dat hij alleen analoog kon ontvangen.[/quote:67a07b222d] Zover ik weet hoef je alleen het ontvangstkastje van de digitale tv aan te sluiten op de S-Video van de analoge modellen zoals de EyeTV250 /Miglia TVMax. [size=9:67a07b222d]net zoals je het ontvangstkastje van de digitale tv aansluit op een oudere tv[/size:67a07b222d][/quote:67a07b222d]
Iemand die dit kan bevestigen? Is namelijk belangrijk als ik digitale TV wil aanschaffen.
[quote:76634c8697="kontheur"][quote:76634c8697="1984"][quote:76634c8697="kontheur"]Ik wist helemaal niet dat dat kon. Ik dacht dat hij alleen analoog kon ontvangen.[/quote:76634c8697] Zover ik weet hoef je alleen het ontvangstkastje van de digitale tv aan te sluiten op de S-Video van de analoge modellen zoals de EyeTV250 /Miglia TVMax. [size=9:76634c8697]net zoals je het ontvangstkastje van de digitale tv aansluit op een oudere tv[/size:76634c8697][/quote:76634c8697]
Iemand die dit kan bevestigen? Is namelijk belangrijk als ik digitale TV wil aanschaffen.[/quote:76634c8697]
[quote:76634c8697=“unSOUND”]Inderdaad gewoon de uitgang van je ontvanger naar de EyeTV. Ik heb gewoon de ontvanger van “Digitale TV van KPN” gewoon in mijn nog oudere EyeTV 200 zitten, en dat geeft geen enkel probleem.
Waar je ook op moet letten is dat je een zogenaamde zero-latency stand hebt. Mijn EyeTV 200 heeft dat niet, waardoor je beeld een seconde later binnen komt… dit is met games dus absoluut onwerkbaar. De EyeTV 250 en Hybrid hebben deze optie wel, de Miglia weet ik niet…[/quote:76634c8697]
Ik heb nog een aanvullende vraag: heeft het zin om in een wat duurdere Elgato EyeTV250plus te investeren ipv zo'n EyeTV Hybrid? Ik begrijp dat de 250(plus) de MPEG encoding voor zijn rekening neemt, terwijl de Hybrid dat door de processor laat doen.
Ik heb een MacBook met genoeg geheugen en een 2.2 GHZ CPU, en ik overweeg er nog een Mini met 1.83 GHZ bij te kopen.
Ik wil de mini dan wel van tijd tot tijd echt als videorecorder gebruiken.
HE
[quote:e742ec0ed0="TypeWriter"]Ik heb nog een aanvullende vraag: heeft het zin om in een wat duurdere Elgato EyeTV250plus te investeren ipv zo'n EyeTV Hybrid? [b:e742ec0ed0]Ik begrijp dat de 250(plus) de MPEG encoding voor zijn rekening neemt, terwijl de Hybrid dat door de processor laat doen.[/b:e742ec0ed0][/quote:e742ec0ed0] http://www.miglia.com/docs/video/TVM-031_Late_online.mov http://www.miglia.com/docs/video/TVM-031_No%20Idea_online.mov
Is iemand bekend met de integratie met bv. mediacentral, frontrow of centerstage???
Kun je bv. rechtstreeks in het programma de tv raadplegen???
even een vraagje.. kan je op de 250(Plus) een playstation2 aansluiten? En hoe langzaam wordt een macbook van de hybrid? (heb een 2.2 GHz Dual Core MacBook)