Verschil eMac en iMac

Wat is nu het grote verschil tussen de twee? Een betere configuratie van de eMac kost minder dan een iMac? Hoe komt dit? Ligt dit enkel aan het verschil in scherm? Of is de iMac uit beter materiaal samengesteld?

Ik overweeg momenteel om een eMac te kopen, maar mss probeer ik nog ergens aan een stock iMac te geraken. Ik zou ook kunnen wachten op de nieuwe iMacs maar ik vrees dat mijn budget dit niet aankan en de eMacs vind ik goed geprijsd als je ziet wat er allemaal inzit.
Zijn er dingen waar de eMac beter voor is dan de iMac en omgekeerd? Zelf wil ik er vooral gebruik van maken voor schoolwerk (documenten typen, enz.) en om er muziek op te noteren en componeren (met aangepaste notatieprogramma’s zoals Finale, enz.).
De blijkbaar veel voorkomende beeldschermfouten aan de eMacs verontrusten mij echter en weerhouden er mij momenteel van om er onmiddellijk een te kopen. Daarom ben ik aan het twijfelen om misschien toch nog wat te wachten en even door te sparen (doch liever niet :wink: )
Komen die fouten echt zo frequent voor? Ik heb hier al heel veel eMac threads over gezien.
Het zou mijn eerste Mac-aankoop zijn en ik zou het jammer vinden moest dit een negatieve ervaring zijn.

Hoe lang is de productie van de iMacs nu al stopgezet?

Je hebt diverse modellen eMac en iMac en ze komen voor een groot deel overeen maarrrr..

de eMac heeft een 17 inch beeldbuis en de iMac heeft een 15 tot 20 inch groot TFT scherm op een zwen-arm.

Een CRT scherm van redelijke kwaliteit heeft de eMac en dat maakt het grootste deel van het prijsverschil uit. Bij een Mac wel zorgen dat je minstens 512 geheugen erin hebt. Tja de iMac 15 " is wel dicht in de buurt qua prijs maar.... ik zou wachten tot 1 sept. : MacExpo Parijs met de intro van de newer iMac en waarschijnlijk vallen de prijzen wel mee.....

[quote:be57f1574f="colpolyp"]Je hebt diverse modellen eMac en iMac en ze komen voor een groot deel overeen maarrrr..

de eMac heeft een 17 inch beeldbuis en de iMac heeft een 15 tot 20 inch groot TFT scherm op een zwen-arm.[/quote:be57f1574f]

Dus hetprijsverschil heeft echt vooral te maken met dat TFT vs CRT scherm? Niet omdat de eMac misschien gebouwd is uit componenten van mindere kwaliteit?

Zoals ik al zei, ik neig nog steeds meer toe naar de eMac. Ik heb gewoon een beetje schrik na al het negatieve dat ik erover gelezen heb.

Nee hoor de kwali is hetzelfde. Allemaal top-apple spul!

En slecht nieuws kan je wel vinden over alle computers. Ga eens de iMac en eMac bekijken in een winkel en raak ze eens aan. Dan zie je vanzelf wel of je voor de één of de ander wilt gaan.

de emac heeft minder video-ram dan de imac. dat zou met spelletjes en het nieuwe macosx "Tiger" nog wel eens een nadeel kunnen zijn. verder: prima machine!

Een eMac is ook iets rumuriger; de fan blaast lekker. Ik heb 'in het begin' toch maar gekozen voor de eMac. Ten eerste vanwege de prijs, ten tweede omdat hier standaard een analoge audio-input op zit, en ik was van plan wat oude muziek op CD te gaan zetten. Ik ben er nog steeds erg tevreden mee (al blijft die fan soms wat irritant). Het blijft op dit moment het meest 'Mac' voor je geld.

Als je er nu nog een wil kopen ben je te laat (of je moet een Apple Center zoeken die er nog een heeft)

Hetgeen men zegt over de luidruchtige fan heb ik ook al gehoord, maar dat speelt minder een rol bij mij. Ik vind de fan op mijn huidige PC ook vrij luidruchtig dus veel verschil zal dat niet maken voor mij, ik wil gewoon zeker weten dat alles goed zal werken en dat hij niet na pakweg een jaar (of minder) al problemen krijgt.

[quote:86185ce2f1]Als je er nu nog een wil kopen ben je te laat (of je moet een Apple Center zoeken die er nog een heeft)
[/quote:86185ce2f1]

Weet ik, maar ik momenteel denk ik toch meer in de richting van een eMac. Sinds wanneer is de productie van de iMac stilgelegd?

de nieuwe eMac heeft echt geen problemen meer, alleen maakt die meer lawaai als de iMac, bij de eMac staat de fan altijd aan, op 1 snelheid bij de iMac gaat die alleen harderdraaien als het nodig is :)

ik heb zelf een iMac omdat ik niet zo’n groot ding op mijn bureau wou :slight_smile:

ik heb ook al meerdere keren met een eMac gewerkt ook ook super dingetje hoor!!!

iMac sinds een paar weken. Sommige bedrijven hebben mischien nog wat op voorraad, maar de Apple Store neemt geen orders meer aan, volgens de berichtgeving, kijk maar op www.apple.nl

Anyweg grote verschil tussen de i en de e is inderdaad TFT scherm, dat is gewoon een stuk duurder, de specs zijn nagenoeg hetzelfde.

Koop gewoon waar je nu geld voor hebt, je kan altijd wachten op een volgend model, alhoewel september nu niet zo heel ver weg is natuurlijk :-). Neem in ieder geval plenty memory 1G als het kan betalen anders 512 erbij voor 768. OSX houdt van veeeeeeeeeeel geheugen. Tenminste als je mail, ical, address book, safari, iTunes, iPhoto, Terminal, Word en met nog zo wat dingen tegelijk werkt.

Als je twijfelt over de kwaliteit neem dan extra garantie. Als er wat is dan krijg je er zeker geen spijt van!

de iMac heeft tevens de hele mooie Pro Speakers...

de eMac heeft ingebouwde speakers… met een geluid
wat mij eerlijk gezegd tegevalt. Die Pro Speakers klinken
echt super.

De iMac heeft binnenkort (september) een G5 processor, dus dat is het verschil :D

Wie gaat er mee naar de Apple Expo in Parijs om hem te halen?

dan regel jij kaartjes

ik heb me al ingeschreven voor gratis kaartjes.

[quote:ca36f8d5b7="Ednolb"]Wat is nu het grote verschil tussen de twee? Een betere configuratie van de eMac kost minder dan een iMac? Hoe komt dit? Ligt dit enkel aan het verschil in scherm? Of is de iMac uit beter materiaal samengesteld?

Ik overweeg momenteel om een eMac te kopen, maar mss probeer ik nog ergens aan een stock iMac te geraken. Ik zou ook kunnen wachten op de nieuwe iMacs maar ik vrees dat mijn budget dit niet aankan en de eMacs vind ik goed geprijsd als je ziet wat er allemaal inzit.
Zijn er dingen waar de eMac beter voor is dan de iMac en omgekeerd? Zelf wil ik er vooral gebruik van maken voor schoolwerk (documenten typen, enz.) en om er muziek op te noteren en componeren (met aangepaste notatieprogramma’s zoals Finale, enz.).
De blijkbaar veel voorkomende beeldschermfouten aan de eMacs verontrusten mij echter en weerhouden er mij momenteel van om er onmiddellijk een te kopen. Daarom ben ik aan het twijfelen om misschien toch nog wat te wachten en even door te sparen (doch liever niet :wink: )
Komen die fouten echt zo frequent voor? Ik heb hier al heel veel eMac threads over gezien.
Het zou mijn eerste Mac-aankoop zijn en ik zou het jammer vinden moest dit een negatieve ervaring zijn.

Hoe lang is de productie van de iMacs nu al stopgezet?[/quote:ca36f8d5b7]

Maak het toch zo moeilijk niet het zijn alletwee Mac’s maar…

de éne begint met e en de andere met i
duidelijk verschil hé