verschil in OSX - versies

HAI en hallo dan...

hoe zit dat nou precies met panther / jaguar und so weiter?

want ik draai mac os X 10.2.8 (6R73) en ik wil wel eens weten wat ik nou heb runnen

)_____

afijn wie voedt mijn kop?

THNX = BIEG

[quote:2c22bf0442="bieg"]want ik draai mac os X 10.2.8 (6R73) en ik wil wel eens weten wat ik nou heb runnen[/quote:2c22bf0442]

Jaguar dus. :slight_smile: (10.2). Ergens is hier al een topic over, zal het FF opzoeken…

[Edit]

hier dus

en panther = 10.3

en die is stabiel? of moeten we wachten op de lion versie?

[quote:30acb90500="bieg"]en panther = 10.3

en die is stabiel? of moeten we wachten op de lion versie?[/quote:30acb90500]

Ik heb 'm (op een iBook G3-800/640MB) zeer stabiel draaien. Alleen altijd gezeik met de FileVault, dus die gebruik ik niet, maar daar schijn ik de enige in te zijn. Zal wel iets fout doen daarmee.

Panther (10.3) is lekker stabiel, maar vooral ook sneller en zoals de Ami's zeggen: 'more responsive'. Ook op een G4 450 dual draait het duidelijk 'lekkerder' dan Jaguar. Voor grapjes als 'Exposé' heb je wel een vlotte machine nodig en een snelle videokaart die Quartz Extreme ondersteunt...

Ik heb OSX 10.3.3 op 5 G5's 1.8DP, 2 PB's G4 17" en 4 G4's van 400 tot 733MhZ draaien. Volle tevredenheid en zeer stabiel. 'Tuurlijk op snellere machines soepeler, mja... da's logisch hè. Ik werk vooral met Photoshop (CS), diverse fotografie-app's (Sinar CaptureShop, PhaseOne CaptureOne, Canon FileViewer), Toast6, Office, Mail en Safari.

Panther (10.3.x) biedt 150 verbeteringen en nieuwe features ten opzichte van Jaguar (10.2.x). Je moet er echter wel voor betalen als je het los wil kopen.

Ik heb persoonlijk meer vastlopers en kernel panics met Panther (2 per maand) dan voorheen met Jaguar (2 per 3 maanden).

Panther is nu nou al een tijdje op de markt. Ik persoonlijk zou het nu niet meer aanschaffen maar wachten op 10.4. Het lijkt erop dat Apple jaarlijks nieuwe grote update uitbrengt.

Ik heb thuis Jag en Panther draaien. Ik vind de Panther machine veel fijner om mee te werken en het is ook mooier.

Ik heb sinds een week de Jaguar geruild voor de Panther, en het is een hele verbetering (vooral switchen tussen users is geniaal)

Een enkele bug in het netwerkvenster, dat niet altijd tevoorschijn popt als je het in de menu gaat zoeken… Naar het schijnt werkt FireWire niet zoals het moet bij 10.3. Beter naar 10.3.3 updaten !!

[quote:a9224544ee="colpolyp"]Panther (10.3.x) biedt 150 verbeteringen en nieuwe features ten opzichte van Jaguar (10.2.x). Je moet er echter wel voor betalen als je het los wil kopen.

Ik heb persoonlijk meer vastlopers en kernel panics met Panther (2 per maand) dan voorheen met Jaguar (2 per 3 maanden).[/quote:a9224544ee]
Een beetje op de verkeerde plek voor een antwoord dat je nog schuldig was, maar wel terzake: ik had ook last van vreemde crashes en apps die er spontaan mee kapten. Bleek voor een deel aan Suitcase / fonts te liggen en ik las op MacFixit dat het is sommige gevallen had geholpen om de 10.3.3 updater nogmaals te draaien. Sindsdien geen een system-glitch meer gezien.

[quote:d947d5c9a8="Deskman"]en ik las op MacFixit dat het is sommige gevallen had geholpen om de 10.3.3 updater nogmaals te draaien. Sindsdien geen een system-glitch meer gezien.[/quote:d947d5c9a8]

Dat had je ook bij ons kunnen lezen… :wink: Zie hier: Problemen na grotere updates? of had je het al eerder op MacFixit gelezen? :smiley: