Verschil tssn Mac mini en Powerbook

Ik ben van plan om heel binnenkort een Powerbook aan te schaffen maar Ik zat net aan een scenario te denken. Stel, er komen updates van de Mac mini en de snelste versie krijgt een 1,67ghz processor ingebouwd. Zou die dan even snel zijn als een 15" Powerbook met 1,67 ghz? (beide met 512mb ram) Of maakt de structuur hier toch nog iets uit. Ik zou het namelijk erg spijtig vinden om al dat geld uit te geven als je dan iets later een even snelle Mac mini zou kunnen kopen voor heel wat minder geld. Dan w8 ik liever nog wat langer op de Powerbook G5.

Alvast bedankt,

Pieter

Mmm, een desktop en een Powerbook vergelijk/koop je toch niet alleen op snelheid?!?

Als het je puur om snelheid gaat en je altijd op dezelfde plek zit zou ik altijd de desktop kiezen.
Wil je graag mobiel zijn dan kies je een powerbook.
Eigenlijk heel logisch… :roll:

de video kaart in een mac mini is slechter maar deze word dan waarschijnlijk ook wel geupdate. Maar ik denk dat apple hun powerbook altijd beter laat zijn dan mac mini.

Sam

Met een Powerbook doe je gek genoeg altijd een stuk langer dan met een desktop bakkie. Vergelijk een Pismo maar een met een B&W Powermac G3. Welke heb je liever? De keus tussen een Powerbook en een MacMini lijkt me dan ook een makkelijke. Als geld tenminste geen belangrijke rol speelt.

de mac mini is niets anders dan een systeemkast.... je moet ook nog een beeldscherm, een toetsenbord en muis hebben.

ga voor Power, ga voor de Powerbook!! 8)

Eigenlijk is de mac mini ook een laptop maar dan zonder scherm en toetsenbord/muis. Nu is de powerbook beter, maar als je twijfelt over een desktop kun je misschien beter voor de imac gaan.

ligt niet alleen in de snelheid

de powerbook heeft ook een snellere harde schijf zeiden ze me bij de aankoop van mijn PB

mijn situatie mac mini 1.42 en 1GB ram
powerbook 1.5 en 512 MB ram

ik moet zegge, de pb werkt vlotter, zelf met minder ram, binnenkort laat ik de pb upgraden naar 1.25 gb ram, en dan gaat ik tegen de mini kunnen zeggen au revoir, want dan zal die zeker niet meer kunnen volgen!!!

pb gaat altijd meer ram kunnen hebben ook

[quote:ad5a5d1a24="jps"]ligt niet alleen in de snelheid

de powerbook heeft ook een snellere harde schijf zeiden ze me bij de aankoop van mijn PB

mijn situatie mac mini 1.42 en 1GB ram
powerbook 1.5 en 512 MB ram

ik moet zegge, de pb werkt vlotter, zelf met minder ram, binnenkort laat ik de pb upgraden naar 1.25 gb ram, en dan gaat ik tegen de mini kunnen zeggen au revoir, want dan zal die zeker niet meer kunnen volgen!!!

pb gaat altijd meer ram kunnen hebben ook[/quote:ad5a5d1a24]

Aan het gegeven van het aantal ram had ik nog niet echt gedacht. Dat is idd wel een belangrijk voordeel.
Nu ben ik het wel zeker dat het de Powerbook zal worden :smiley:
Bedankt voor de info en tips.

Ik denk dat je een mini kunt vergelijken met een iBook. PB zal altijd sneller zijn.