Verschil tussen 1-GHz en 1,2-GHz iBook

Ik ben van plan om een 14? iBook te kopen, maar ik weet nog niet of ik de 1-GHz versie ga kopen of de 1,2-GHz versie. Het verschil is natuurlijk dat de 1,2-GHZ versie sneller is, maar hoeveel sneller? (met welke handelingen is dat te merken) Is het de 150 euro waard waar om de 1,2-GHz versie te kopen?

Ik stop er waarschijnlijk sowieso 768 MB geheugen in. En ik ga de iBook voornamelijk gebruiken voor fotobewerking.

Is niet alleen .2 Ghz meer maar ook : 60 GB ipv 40 = erg handig bij beeldverwerking Build in Airport extream ...

Nou ik zou het wel weten … :slight_smile:

wat is nu 150 euro in de prijs van een computer? beter eventjes ietsje dieper in de spaarpot gaan zou ik zeggen

[quote:87972d637a="Pasav"]Is niet alleen .2 Ghz meer maar ook : 60 GB ipv 40 = erg handig bij beeldverwerking Build in Airport extream ...[/quote:87972d637a]

Kijk eens aan! Daar zou -ik- in elk geval zeker wel 150 Euro extra voor uitgeven!

Volgens mij is het 200 euro verschil.

In ieder geval, ik heb het wel gedaan (de 1.2 besteld)

Redenering :

20 Gb meer harddisk (+50 euro als je dat build to order bijbestelt).
Airport Extreme (120 euro als je dat build to order bijbestelt)

DUS

200Mhz sneller voor 30 euro.

Prima deal zou ik zeggen…

ik zou voor de 12 inch gaan, met 1,25 gb geheugen loopt dat ook als een trein.

Fotobewerking, waarmee? Photoshop op OSX? Zou altijd de zwaarste nemen. Meer GHz, meer GB, meer rekenkracht... meer en langer plezier van je aankoop!

Je kan toch op een 14-inch iBook hopelijk wel goed fotobewerkings opdrachten uitvoeren? Ik ga overigens gebruik maken van het fotobewerkingsprogramma GIMP (http://www.gimp.org/macintosh/) dat is vrijwel net zo goed als Photoshop en het is open-source-software dus gratis.

Ik snap natuurlijk wel dat het op een Powerbook allemaal beter loopt, maar je zoekt natuurlijk altijd het beste voor een redelijke prijs.
Op zich wel slim gedaan van Apple:
Veel mensen willen graag wel een redelijk scherm op hun notebook daarom vallen de 12 inch modellen al af dan kom je uit bij de 14 inch modellen maar daar zijn de hardware mogelijkheden nou ook weer niet echt geweldig voor het wat grotere werk, dus kom je automatisch te recht bij de 15 of 17 inch modellen die weer een stuk duurder zijn. Tja, dat is marketing, het product zulke mogelijkheden en prijs geven zodat mensen uiteindelijk toch kiezen voor het duurste. Ja, Apple moet natuurlijk ook winst maken. :slight_smile:

Ik denk dat ik gewoon tot eind juni spaar en dan kijk ik wel hoeveel geld ik ter beschikking heb (ik ga gelukkig veel werken) en koop daar een mooie iBook of misschien wel een nog mooiere Powerbook van! Want 1 ding weet ik zeker: her wordt een Apple. Tot die tijd nog maar door modderen met windhoos 2000…

Bedankt voor jullie reacties!

Tja ik zou als ik de keuze had voor de 12" powerbook gaan, okay 15"is ook erg mooi, maar 12" past in mijn tas. :-) Thuis een extern toetsenbord, muis, wacom en mooi beeldscherm en je bent helemaal klaar voor de strijd.

[quote:9f4ce93934="Sybren"]Ik ben van plan om een 14? iBook te kopen, maar ik weet nog niet of ik de 1-GHz versie ga kopen of de 1,2-GHz versie.[/quote:9f4ce93934]

Hier reageerde ik op. Voor het verschil van € 150 zou ik voor de snelste/beste etc gaan. Neem idd minimaal 14". Is evengoed compact zat en een groter scherm dan 12" is (vind ik) toch fijner. Ik denk dat je met de iBook 1,2GHz een goede keuze maakt. En ja… heb je zoveel verdient dat je een 15’ PowerBook kan kopen dan is dat mooi meegenomen.