Verschil tussen 1 SO-DIMMs en 2 SO-DIMMs

Ik ga een powerbook kopen en vraag me af wat het verschil is ussen bv 1GB DDR333 SDRAM -2 SO-DIMMs is en 1GB DDR333 SDRAM -1 SO-DIMMs . In prijs maakt het verschil...maar wat doet het qua werking en prestaties? En is het verstandig om de 5400 rpm harde schijf te nemen? em wat is het verschil in prestatie met de 4200 rpm schijf?

Ik heb nu een adsl aansluiting via een idsn lijn. Welke airport basistation heb ik nodig?
Ik werk nu via een ethernet modem.

Alvast bedankt voor alle hulp

∴ NA-NIL-IN ∴

1 SO-DIMM is dat er een sleuf in gebruik is en bij 2 SO-DIMM zijn er 2 sleuven in gebruik. dus als je 1GB 1SO-DIMM neemt kan je er later nog bijsteken . bij 1GB 2 SO-DIMM zijn er 2 kaarten van 512 MB en als je er dan wilt bijsteken moet je een kaart van 512 MB eruit halen (dus die heb je dan veroren. dus als je van plan bent om er nog ram bij te steken binnen een jaar ofzo kan je beter 1SO-DIMM nemen. ik denk niet dat het veel uitmaakt qua prestaties.

zeker 5400 rpm schijf nemen!

lezen en schrijven gaat sneller.
maakt een serieus verschil uit.
zeker z’n prijs waard!

om er achter te komen of er performance verschillen zijn met het geheugen, moet je de latencie van de modules weten. Dat is cas 2-2-2 voor de snelste en t/m cas 4-4-4 voor de langzaamste. Check op barefeats.com de benchmarks.

greetzz