Verschil tussen 802.11g+ en 802.11g-

Is er misschien iemand die het verschil weet tussen de wireless standaard g+ en g-? Op dit moment heb ik thuis mijn ZyXel modem en 24" Imac op de g+ standaard draaien en loopt als een trein.

Eerst had ik problemen met een traag wireless netwerk. Maar dat kwam volgens mij omdat mijn draandloos Zyxel modem geen g+ standaard ondersteunde in de huidige firmware versie. Na een upgrade waar g+ is aan te vinken, loopt hij fantastisch.

Nu zit ik er over te denken om een Airport Express aan te schaffen om mijn printer te delen en Itunes elders in het huis af te kunnen spelen. Volgens de specs heeft de Airport Express de 802.11g- standaard. Wat gebeurd er wanneer de AE in mijn netwerk wordt gezet? Gaat mijn algehele snelheid nu naar beneden?? Loop ik het risico dat mijn Imac nu weer telkens wegvalt omdat het modem dan niet meer op g+ snelheid communiceerd?

Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik had graag over gegaan naar de nieuwe Airport extreme alleen ondersteund deze geen Airtunes. Begrijp niet waarom ze deze weg hebben gelaten.

Die AirTunes ondersteuning zat er eerder ook al niet in in de Extreme. En reken maar dat er dit jaar ook een nieuwe Express met 'n' standaard uitkomt.

Dat zou mooi zijn, misschien moet ik dan maar even wachten.

Maar wat is nou eigelijk het verschil tussen een 802.11g[b:eecf1d19ed]+[/b:eecf1d19ed] en 802.11g[b:eecf1d19ed]-[/b:eecf1d19ed] netwerk? :roll: