Verschil tussen Graphire en Intuos?

Is er veel verschil tussen een Wacom Graphire en Intuos tablet? Het liefst zou ik een bluetooth tablet kopen, maar dat is alleen maar een Graphire. Iemand raad? En oh ja, moet je speciaal die Bluetooth usb-stick gebruiken, of zou 'm ook gewoon op je ingebouwde bluetooth kunnen 'aansluiten'?

Mijn dank voor de adviezen!

De Graphire is een 'instap model' en is heel erg handig als bijvoorbeeld de vervanging van de muis. De Intuos is een profi-model. De drukgevoeligheid is dubbel zo groot als bij de Graphire en er zijn meer accessoires voor te krijgen. Daarnaast voelt de Intuos zachter aan en is de Intuos in maten tot A2 meen ik verkrijgbaar.

Als je niet serieus veel grafisch werk doet is een Graphire een prima tablet.

Heb zelf een Graphire 3, zonder bluetooth, en ik vind hem echt perfect voor amateur grafisch werk, het is ook gewoon een heerlijke muis, behalve voor spelletjes. Ik heb zelf de A5 versie, als ik meer ruimte zou hebben had ik een A4 genomen.

de resolutie van de intuos is volgens mij ook stukken hoger (even opgezocht: de intuos 3 heeft een resolutie van 5080 lpi tegenover de graphire 3 met 2000 dpi) waardoor je fijner kunt werken. zelf heb ik thuis een graphire en op m'n werk de intuos, je merkt het verschil in ieder geval wel. als je het budget hebt zou ik waarschijnlijk voor de intuos gaan :)

Okay, dank voor de reacties. Ik denk dat ik dan toch voor de intuos ga.

De intuos heeft ook een flink dikkere pen. Ik vind dat persoonlijk een stuk fijner werken. Niet zo'n iel ding dus. Hoe gedragen die bluetoothversies zich eigenlijk. Mijn Intuos A3 trekt al een complete USB poort aan voeding leeg, dus in geval van Bluetooth heb je misschien wel veel batterijen nodig.

[quote:57833dabc6="nvgalen"]Heb zelf een Graphire 3, zonder bluetooth, en ik vind hem echt perfect voor amateur grafisch werk, het is ook gewoon een heerlijke muis, behalve voor spelletjes. Ik heb zelf de A5 versie, als ik meer ruimte zou hebben had ik een A4 genomen.[/quote:57833dabc6]

TIP!
Voor spelletjes is en groter tablet (a4) of groter heel erg vervelend.
Je moet veel te grote bewegingen maken tov een a5 tablet. Maar voor grafische toepassingen is een groter tablet juist geweldig.

[quote:4a2842a5c4="Petje"]TIP! Voor spelletjes is en groter tablet (a4) of groter heel erg vervelend. .[/quote:4a2842a5c4]

Je kunt per applicatie een ander werkgebied instellen! Dus op een A4 tablet bijvoorbeeld standaard een A5 gebruiken, en bij Photoshop etc het hele vlak toewijzen. Je staat te kijken wat je allemaal kunt regelen.

en je kunt het tablet in pen- of muis-modus zetten, scheelt enorm in het afleggen van afstanden!