verschil tussen int'l en nl keyboard?

Ik ben een pb aan het bestellen bij de apple store wordt me gevraagd of ik een nl keyboard + nl os, nl keyboard + intl os of een int'l keyboard en int'l os wil.. osx is toch muli-language? en weet iemand wat dan de verschillen tussen die keyboards zijn?

De verschillen tussen de keyboards weet ik niet, maar het os x is idd multi-language, de taal gaat dan ook over de taal van de meegeleverde classicomgeving, kgebruik die nu niet meer, maar er zijn nog altijd mensen die deze gebruiken ...

Bij een internationaal keyboard, staan volgens mij leestekens juist iets anders,…

Ik denk dat het hier gaat om een QWERTY en een AZERTY toetsenbord. of niet :?

Ik heb jaren geleden is een keer een computer besteld met een Nederlands keyboard en daar ben ik bijzonder snel van bekomen :(

Het is een gewoon QWERTY keyboard maar alle “aparte” tekens zitten op een ander plaats. Denk hierbij aan @, : ; en dergelijke. Als je een US keyboard gewend bent is dit heel irritant!

Alles went als je het maar lang genoeg doet, Foutje behalve een PC dat went nooit.

Ik heb hier twee toetsenborden liggen van Apple, van die kleintjes die je bij de eerste blauw/witte G3's kreeg en bij de eerste serie G4's. Een ervan is internationaal Engels en de ander is Nederlands en ze hebben beide de QWERTY-indeling. Er is wel degelijk verschil, maar je moet goed zoeken: de numlock heeft een andere naam, die heet 'num vergr' op het Nederlandse toetsenbord. De tekst op de esc- en helptoets is niet vertaald. Verder kan ik geen verschillen ontdekken.

Ik heb ook even een iBook bekeken die een Nederlands toetsenbord heeft, daar staat weer die zelfde ‘num vergr’ in plaats van numlock, maar ook hier zijn de rest van de termen, zoals esc, pg up en home Engels gelaten.

Conclusie: de indeling is het zelfde, dus het is niet het geval dat tekens zoals de @ of de ~ ineens op een andere plaats zitten, maar het kan wel zijn dat er termen vertaald zijn. Uiteraard kan ik niet garanderen dat dit voor de nieuwe PowerBooks ook van toepassing is.

Voor de duidelijkheid: als je in het Mac OS zelf (in Mac OS 9 of Mac OS X) kiest voor een Nederlandse toetsenbordindeling, dan verschilt deze wel heel iets met de internationaal Engelse standaard.