Verschil tussen Panther upgrade pakket en volledige versie?

Is er verschil tusen het volledig nieuwe Panther pakket of het pakket dat je via het up-to-date programma krijgt?

groet

H

Nee, is hetzelfde pakket. :lol:

Dat vermoeden had ik al, maar er bleef hier iemand volhouden dat het wel zo was...

Dank.

Je kunt hier de preciese eisen en voorwaarden lezen, afhankelijk van de reden waardoor je recht hebt op de upgrade:

http://www.apple.com/nl/macosx/uptodate/

Ik heb hem al draaien sinds vrijdag de 24ste. Op mijn nieuwe PB en een paar dagen later ook op mijn QS G4. Kan me niet meer voorstellen hoe het zonder was...

Er kan wel verschil in zitten. Als je een upgrade versie van Panther krijgt, kijkt hij eerst of je al OS X 10.2 op je computer hebt staan. Anders wordt de installatie geweigerd.

Ik ben erg benieuwd! Als het goed is krijg ik mijn Panther update kit vandaag via de TNT geleverd voor mijn PB 12" met 10.2.8....

Duimen dat 't een retail setje is, want ik wil een clean install kunnen doen zonder eerst 10.2.x erop te moeten zetten!

Sowieso niet netjes van Apple vind ik, ik vind dat je bij elk systeem recht zou hebben op een volledige installatieversie… maar goed…

Laat je hier even weten of het inderdaad ook zonder voor-geinstalleerd OS 10.2 werkte?

Je kan sowieso een clean-install doen, ook met de upgrade. Je hebt zeg maar alleen 10.2 nodig om de Installer te 'Starten', als dit goed gekeurd is, dan heb je gewoon precies dezelfde mogelijkheden als een 'volledige' versie.

Als je HD nu leeg is, dan moet je waarschijnlijk eerst 10.2 installeren.

Goed, het is dus inderdaad een update pakket. Niet in een mooie shiny Panther doos, maar in een bruine envelop van Apple Ierland... :roll:

Anyway, we worden al genoeg gestreeld met eye-candy dus vooruit, voor deze ene keer vallen we er niet over :). Eenmaal uitgepakt blijken er vier CD’s te zijn verzonden:

• Mac OS X Panther Version 10.3 Install Disc 1 [b:04e02137c6]Upgrade Disc[/b:04e02137c6]
  • Mac OS X Panther Version 10.3 Install Disc 2
  • Mac OS X Panther Version 10.3 Install Disc 3
  • Mac OS X Xcode Tools

Ik heb niet kunnen testen of 10.2.x nu wel of niet een vereiste was, hiervoor had ik een kale harde schijf moeten hebben, en bij mij stond er al 10.2.8 op.

Echter, ik wilde wel een volledige clean install doen, en ik was bang dat ik dan eerst 10.2.7 zou moeten installeren vanaf de Restore CD die ik mijn systeem kreeg, en dan upgraden.

Dat hoefde gelukkig niet. De Panther Upgrade Disc detecteert dat je 10.2.x hebt, en dat je dus een brave upgrader bent. Hierna is het een normale install CD, en kun je dus de optie “Clean and Install” kiezen. Kortom, formatteren die rommel 8).

Anyway, om een lang verhaal kort te maken: Panther draait hier als een zonnetje. Mijn buurman (ook een Mac liefhebber) was ‘not impressed’ maar ik zelf vind het toch wel erg netjes allemaal tot nu toe. Het is hier en daar flink anders t.o.v. Jaguar, dus het is nogal wennen. Dingen die ik tot nu toe heb geconstateerd:

• Finder is inderdaad mooi
  • Expose rulezzzz
  • Fast User Switching werkt wel aardig maar ik heb het niet nodig. Mijn kat internet nooit 8) (voor zover ik weet dan…).
  • Snelheidsverschil t.o.v. van 10.2.8 heb ik nog niet echt gemerkt, maar ik heb er dan ook nog niet echt veel mee gedaan.
  • de nieuwe looks vind ik persoonlijk erg mooi.

Goed, genoeg geblaat.

BTW, voor die vriendelijke verkoper van de Nieuwe MacWinkel: de Extreme Luchtkaart doet het prima :).

Voor de update versie van 10.3 heb je 10.2 WEL nodig. Ik dacht namelijk, "weet je wat, ik hou een grote schoonmaak en formateer mij HD voordat ik panther erop zet"... Was niet zo handig. Installatie werd gewoon keihard geweigerd. :( Dus 10.2 er weer op gezet, en vervolgens verliep de installatie als een zonnetje. :)

Update:
Sorry aToMac, heb over je berichtje heen gelezen… Je had al uitgelegd hoe het zat… :oops: