Verschil van iDVD-product op een computer versus TV

Beste maccers,

Ik ben een paar dagen bezig geweest om van een verre reis een mooie foto presentatie te maken en via idvd 5 op een dvd te branden.

Na twee keer 6 uur renderen, (de eerste keer kwam er tijdens het brandproces op het laatst de foutmelding dat het project te groot was en zodoende niet op dvd gebrand kon worden), is hij gereed.
Op de computer ziet het er perfect uit en zijn alle menuopties goed zichtbaar, ook als ik mijn ibook op de tv aansluit is alle goed.

Als ik nu de DVD in een regulier dvd player stop of in de playstation van mijn zoon dan is het beeld smaller en zijn de menu opties niet helemaal zichtbaar. (de aandachtspunten waarmee je een menuoptie selecteerd vallen buiten het beeld).

Uiteraard heb ik " Pas afmetingen dia’s altijd aan TV-weergavegebied aan" binnen IDVD voorkeuren aanstaan.
Kan ik hier iets aan doen of moet ik er mee leren leven.

Peppie

Kan dit niets te maken hebben met Pal/NTSC?

Off topic: Leuke Avatar :wink:

Vhbart

Nee daar heeft het niets te maken, alles is ingesteld op PAL

peppie

In iDvd altijd het tvsafe kader zichtbaar maken als je de knoppen plaatst. Het TV beeld is echt eens stuk kleiner. Dat is normaal.

Sally,

Dit is inderdaad de oplosssing
Ik heb inderdaad over deze optie heengekeken, ik wist dat hij binnen iDVD 4 bestond.
Maar had het nog niet standaard ingesteld binnen Idvd 5, nu trouwens wel.

Harteljk dank.

Peppie