verschillend aantal exemplaren per pagina voor pdf

Ik zit al een tijdje met een repeterend werkje waarbij ik een pdf krijg van bijvoorbeeld 13 pagina’s. Hierbij heb ik bijvoorbeeld van de eerste pagina 15 prints nodig, van de tweede pagina 4 prints, van de derde pagina 8 prints,… enz. Op dit moment ga ik naar het afdrukvenster en zeg hier pagina 4, 8 exemplaren en zo doe ik dat voor elke pagina afzonderlijk. Best tijdrovend, telkens als ik hier mee te maken heb ga ik surfen om een oplossing te vinden maar tot op heden heb ik die niet gevonden.

Iemand een idee hoe ik ervoor kan zorgen dat ik alles in één keer kan printen en van pagina 1 bv. 15 stuks krijg, van pagina 2, 8 stuks…

Heb best wat ervaring in de Adobe CS suite maar het lijkt me niet te lukken deze noot te kraken. ;!

Is het bij iedere PDF weer een andere volgorde en aantal van de losse pagina’s?

Zo ja, dan is het toch wel knap lastig en weet ik het zo niet.

Zo nee, kun je misschien een Automator workflow in elkaar zetten die het wat voor je kan versnellen.

Is het niet makkelijker om dan eerst de PDF pagina’s te splitsen naar afzonderlijke pagina’s. En die vervolgens te printen.
Of zorgen dat Pagina 1 er 15 keer inzit enz.

Zover ik weet is daar geen tooltje voor,
Wat jij doet is volgens mij de enige oplossing.
Anders een indesign documentje maken en daar even snel de pagina’s inzetten. Dat is misschien sneller dan steeds opnieuw een print opdracht geven per pagina.

Dus als je pagina 1, 4 keer wilt gewoon 4 pagina’s maken en steeds die pdf kopiëren… Misschien is dat sneller/handiger. Maar zoals ik al zij ken ik hier geen tooltje voor.

Wat me te binnen schiet…
Als je de PDF opent in acrobat pro en naar pagina’s gaat. De pdf in het document zelf een aantal keer kopiëren, zodat de pagina’s hier ook achter elkaar staan. krijg je als het ware dit:

Pagina 1
Pagina 1
Pagina 1
Pagina 2
Pagina 3
Pagina 3
Pagina 3
Pagina 3

Dat is eigelijk een fluitje van een cent, beetje onhandig maar dat is wat je doet nu ook… :slight_smile:

[quote=Frank Visser url=http://www.onemorething.nl/community/topic/verschillend-aantal-exemplaren-per-pagina-voor-pdf/#post-2649162 time=1390408879]Als je de PDF opent in acrobat pro en naar pagina’s gaat. De pdf in het document zelf een aantal keer kopiëren[/quote]Dat gaat ook in Voorvertoning: zet de miniaturen aan, klik op een pagina en sleep hem terwijl je ⌥ ingedrukt houdt.

Het is telkens een ander aantal pagina’s en verschillende exemplaren per pagina. Ik ga het volgende keer wel is met kopieën van de pagina’s in acrobat of voorvertoning proberen en kan daar misschien wat tijd mee besparen. Had er wel aan gedacht maar was overtuigd dat er een betere oplossing moest zijn. Nu heeft er toch al is meer dan één iemand over nagedacht waardoor ik me waarschijnlijk volgende keer niet meer zo dom moet voelen. :slight_smile: