Verschillende 15" PowerBook schermen

Ik heb laatst mijn PB terug gekregen van een schermreparatie (er is een nieuw scherm op gezet). Maar het viel mij op dat de kwaliteit van mijn gerepareerde scherm veel lager was (zeer kleine kijkhoek bijv.) dan die van toen ik hem kocht (juli 2004). Het scherm heeft nu meer de kwaliteit van een iBook scherm, en daar heb ik natuurlijk niet al dat geld voor betaald.

Mijn vraag is nu: Zijn er in de serie 15" aluminium PowerBook G4 “scherm updates” geweest?
en zo ja, waneer?

Het Apple center zegt dat er maar 1 type van de 15" schermen is , ik betwijfel dit en denk dat ze een ouder type scherm (weliswaar van de zelfde serie aluminium PB) er op hebben gezet.

mee terug gaan het kan makelijk zijn dat je een slecht scherm gekregen hebt! neem hem anders een naar een mac store om even te vergleiken. kunnen ze het zelf zien!

[quote:5fc6cc6a16="Sybren"]Het Apple center zegt dat er maar 1 type van de 15" schermen is , ik betwijfel dit en denk dat ze een ouder type scherm (weliswaar van de zelfde serie aluminium PB) er op hebben gezet.[/quote:5fc6cc6a16]

Als bezitter van zo’n ‘oude’ AlBook kan ik je verzekeren dat deze géén kleine kijkhoek heeft. Dus er moet echt iets anders aan de hand zijn.

ik denk dat ook ; kan zijn dat men zonder opzet een "foutje" heeft gemaalkt ? er is een wezenlijk verschil tussen de PB en IBook schermen, je hebt dus een punt. teruggaan lijkt mij de optie.

iBook schermen zijn er niet in 15 inch, dus dat kan al niet...

terug gaan, en gewoon uitleggen dat het beeld er
minder goed uitziet… kijken wat ze beslissen.

er is bij de laatste PB update ook een scherm-update geweest, maar de schermen zijn er zeker niet slechter op geworden.