Verschillende apparatuur op één FireWire poort

Omdat ik waarschijnlijk een iBook ga aanschaffen vroeg ik me het volgende af:

Is het mogelijk om verschillende apparaten op één FireWire poort aan te sluiten. Ik weet dat je meerdere hdd kan ‘doorlussen’. Ik wil echter iets anders. Is het mogelijk (en verstandig) om direct op de iBook een externe hdd met twee FireWire poorten aan te sluiten, om hier vervolgens een FireWire audio-interface in te prikken zodat ik niet hoef over te stappen op een usb versie.

Alvast bedankt!

Geen probleem. Is prima te doen. Hou er alleen wel rekening mee dat het prettiger werkt als die interface zijn eigen fw-poort heeft.

Hoe bedoel je dat precies? Dat het wel kan, maar beter werkt als je het niet doet? Dat is in dit geval voor mij namelijk geen optie omdat een iBook maar één FireWire poort heeft...

Twee emmers warer kunnen ook door één en dezelfde regenpijp op dezelfde moment, het gaat gewoon wat trager gaan. (Allebij de apparaten zijn wel niet heel de tijd tesamen aan het werk natuurlijk dus het is te verwaarlozen...)

ik zal geen ibook kopen maar een powerbook die werkt wat sneller

Heeft ook heel veel met de vraag te maken... :?

Questie van posts bij te winnen natuurlijk....

Wat ik ermee wil zeggen is dat wanneer je geluid direct via je iBook op de externe harde schijf wil opnemen, dat je dan niet raar moet gaan kijken als het traag gaat lopen. Het signaal moet dan namelijk tegelijk twee richtingen het draadje door. Wanneer je twee fw-poorten hebt, stroomt het zo in de volle bandbreedte van het ene naar het andere draadje.