verschillende kolommen in excel

Bestaat de mogelijkheid om kaders op éénzelfde blad met verschillende aantal kolommen te maken b.v. kader 1 heeft 10 kolommen en de kader daaronder telt 14 kolommen. Nu komen die 4 extra kolommen ook in mijn eerste tekstkader en dat is qua lay-out zeer storend.

Misschien geeft "cellen samenvoegen" je gevraagde oplossing voor je kaders? Je kader kan dan 14 kolommen omvatten maar het lijkt op één grote cel. Idem voor 10 kolommen.

Dat kan niet in Excel of je moet het al zo doen als Beaglelover schrijft. Zelf ben ik niet zo'n voorstander van samenvoegen is altijd lastig met kopieren.

Een programma wat wel kan wat jij wil is Numbers van Apple :lol:

- bedankt voor de hulp, bij samenvoegen blijven de kolommen even breed, mijn lay-out probleem blijft; - bedankt voor de tip van numbers, hier had ik niet aan gedacht

hoe exporteer ik het best het excel-blad naar numbers?

Indien je enkel excel wil gebruiken kun je ook gebruik maken van de camera tool in excel. Dan kun je bv op de eerste sheet een verzameling maken van al je gegevens en de layout hiermee bepalen.

meer info vindt je via: http://www.f-keys.co.uk/pdf/Using%20the%20Camera%20Tool.pdf

Picture 2
Picture 1

succes

@ Shyos dat is dé oplossing - bedankt voor je professionele hulp!

Graag gedaan...

Goeie tip, wist geeneens dat dat mogelijk was. Werkt ook in Office 2007 voor Windows.

Ja inderdaad een fijn tooltje die camera.

Heb dit een jaar of twee geleden ontdekt en niemand snapt hoe dat die excel bestanden ineen zitten!

:wink: