Verschillende talen?

Van voor mijn "switch" weet ik nog dat windows ernstige conflicten kon krijgen als het operating system nederlands was en de applicatie in het engels, of vice versa. Weet iemand of OS X soortgelijke problemen heeft?? Of hoe je dit kan oplossen? Ik kan namelijk via de universiteit aan de nederlandse versie van photoshop elements komen, maar ik heb een engelstalig OS.

Bvd,

Wally

Dat maakt helemaal niks uit.. het enige wat gebeurt is dat de menu balk bovenin ineens van taal zal veranderen... maar het zal echt geen problemen geven hoor.

Als OSX en OS9 een verschillende taal hebben, kom je in de problemen. Heb redelijk wat problemen meegemaakt toen de PB van een vriend van me in Spanje naar Apple werd gerepareerd. Toen heeft een of andere snurker op de tech afdeling (Jordi) een Spaans OSX geinstalleerd, en zijn naam als Admin genomen. Zijn pB bleef echt continu vastlopen, en dus maar een US OSX geinstalleerd. Problemen waren voorbij, maar de naam Jordi bleef echt overal terugkomen, hoewel zijn account is verwijderd, en ook de Computername is veranderd. Ik heb ook het omgekeerde meegemaakt. Een spaans OS9 en een engels OSX gaat ECHT niet samen.

Geen enkel probleem. Ik heb een NL OSX en bijna alle Adobe-applicaties in het Engels, zelfs enkele Duitstalige programma's. Er is alleen een klein kwaaltje. Bij engelstalige applicaties (zoals nu met Safari) veranderen de pull-down-menu's ook naar die taal. Schijnt met onder de instellingen te veranderen te zijn maar dat heb ik nog niet gevonden. Boeit me ook niet zoveel, eigenlijk.

Mooi, dat is goed om te horen. Dank. Een tweede vraagje: is het mogelijk om de taal van zo'n programma te veranderen?

Weer bvd,

Wally

van mac os x wel!

Niet bij alle programma's.. alleen de programma's die dat mogelijk maken.. er moet dan namelijk een Nederlands taalpakket bij zitten.

Als je Systeemvoorkeuren (system prefs) opent en dan naar Landinstellingen (weet niet wat dat in het Engels is, kan je vast wel vinden als je een engels OS hebt ten minste) gaat, zie je 2 “kolommen”. zorg ervoor dat in de bovenste in ieder geval nederlands boven staat!

Als je rechter-muis klikt op een applicatie dan kun je kiezen voor [b:b312a0f1df]toon pakketinhoud[/b:b312a0f1df]. Onder Resources in de map Contents staan de taalbestanden. Nou zijn er op internet voor sommige programma's taalbestanden te downloaden. Zo'n taalbestand plaats je hier in en het programma zal de volgende keer (mits ingesteld in systeemvoorkeuren) in de nieuwe taal opstarten.

Nu nog een nederlandse taalmodule voor office :evil: