Versterkt Airport expres ook linksys signaal?

Ik zit er aan te denken om een airport express te nemen. Nu vraag ik mij een aantal dingen af.

Ik heb een G4 die rechtstreeks aan de wireless linksys router hangt. Kan deze G4 in die situatie goed communiceren met de AE?

Mijn iBook is draadloos en heeft een gewone airport kaart. Zoekt de ibook rechtstreeks contact met de AE of via de router? En gaat dat snel genoeg voor muziek?

Als ik bij mijn schoonfamilie ben heb ik met dezelfde router na 2 verdiepingen een slecht bereik. Kan de AE ook het bereik van de linksys router versterken?

Zij hebben ook een pc staan waarvan het draadloze linksys kaartje tot op heden slecht werkt.
Kan deze het signaal ook voor de pc goed versterkt worden en kan deze ook de printer bereiken?

Een WRT54G hoop ik?

Eerste hit op Google. Werkt hier ook perfect.

Andere Linksys routers kun je wel vergeten denk ik. Simpelweg omdat ze geen WDS ondersteunen.

Ja zo een heb ik.

Ziet er lastig uit. Is er ook iemand die dit in helder nederlands kan vertalen. Ik heb er altijd wat moeite mee.

Ik heb begrepen dat die LinkSys router ook WDS ondersteund. In dat geval kan de Airport Express op een willekeurige plek in huis worden opgehangen zonder ethernet kabel. Heeft de LinkSys geen ondersteuning, dan kun je de Airport Express toch gebruiken om het netwerk bereik te versterken. Maar je moet dan wel een ethernet kabel tussen Airport Express en de LinkSys router trekken.

Kan hij alleen versterken als er een kabel aan zit? Dit is toch niet de bedoeling?

Als dat zou is heeft het niet zoveel zin.

[quote:fb804b2d0b="zebaz"]Kan hij alleen versterken als er een kabel aan zit? Dit is toch niet de bedoeling?

Als dat zou is heeft het niet zoveel zin.[/quote:fb804b2d0b]
Als je dus een WRT54G hebt, en die heb je, dan kan het dus gewoon met die Satori firmware. Deze firmware zorgt voor WDS ondersteuning in de router.

Heeft de iBook de router nodig of maakt deze direct contact met de AE?

De iBook gebruikt degene met het sterkste signaal. Welke van de twee dat is maakt verder niets uit. Je kunt ook probleemloos van de ene naar de andere overstappen. Daar merk je zelf helemaal niets van.

klopt, ik heb ook de linksys en de airport zo werkende. van airport naar linksys moet ik wel overstappen, andersom niet.